رپورتاژ آگهی

نحوه تهیه نقشه یو تی ام و کاربردهای آن

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها در هر مراجعه به ادارات مرتبط با امور ملکی از جمله اداره ثبت اسناد، شهرداری‌ها و سایر نهادها با کلمه‌ای مواجه می‌شویم که تکرار می‌شود. این کلمه تهیه نقشه یو تی ام است.
نحوه تهیه نقشه یو تی ام و کاربردهای آن

اگر برای دریافت سند یک ملک که تا به حال سند رسمی نداشته است به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه نمایید، برای تکمیل مدارک و مستندات از شما نقشه یو تی ام ملک را درخواست می‌کنند. اگر این سوال را دارید که نقشه یو تی ام چیست و چه کاربردی دارد، پیشنهاد ما این است که تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی را در این خصوص، کسب کنید.

نقشه یو تی ام چیست؟

بهتر است قبل از طرح مفهوم یو تی ام با سیستم‌های تعیین مختصات استاندارد جهانی آشنا شویم. برای اینکه بتوان مختصات منحصر به فردی از همه نقاط موجود در کره زمین را در اختیار داشت از سیستم‌های مختلفی مانند طول و عرض جغرافیایی، مختصات سه بعدی نقاط و موارد مشابه، استفاده می‌گردد. مزیت استفاده از این سیستم‌ها این است که نقطه تکراری وجود نخواهد داشت و هر نقطه از کره زمین دارای مختصات اختصاصی خود خواهد بود. این سیستم‌ها کاربردهای بسیاری دارند که یکی از آن‌ها همان سیستم جی پی اس مورد استفاده در تلفن‌های همراه است که لوکیشن تقریبی را به ما نمایش می‌دهد.

حال اگر بخواهیم مختصات دقیق یک ملک را با خطای میلیمتری نمایش دهیم نیاز به سیستم یو تی ام جهانی داریم که به کمک ابزارهایی مانند دستگاه‌های جی پی اس دو یا سه فرکانسه و یا دوربین نقشه برداری برداشت می‌شوند. این مختصات بصورت عددی به همراه نقشه ملک یا املاک مجاور آورده می‌شود که می‌توان از آن به منظور مقاصد مختلفی استفاده کرد. با توجه به اینکه مختصات دقیق نقاط یک املاک با نقشه یو تی ام قابل تعیین است، بنابراین صدور سند رسمی نیز توسط اداره ثبت اسناد و املاک بصورت دقیق بوده و از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد می‌شود: کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام چیست؟

کاربردهای نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام، کاربردهای متعددی دارد و در واقع هر جایی که به متخصات دقیق نقاط نیاز داشته باشیم این نقشه، کارگشای ما خواهد بود. در ادامه به چند مورد از کاربردهای متداول نقشه یو تی ام اشاره می‌کنیم:

  • ارائه نقشه یو تی ام به منظور دریافت سند رسمی برای املاک فاقد سند
  • رفع مغایرت سند با وضع موجود ملک
  • بررسی موقعیت ملک با طرح‌های عمرانی و شهرداری
  • تعیین دقیق میزان پسروی ملک در معابر، محلات و …
مطلب پیشنهادی:  آیا ریزش تاریخی بازار مسکن اتفاق می‌افتد؟

و موارد بسیار دیگر که ممکن است توسط ارگان‌های زیر به مقاصد مختلفی خواسته شود:

  • اداره ثبت اسناد و املاک برای صدور یا رفع مغایرت سند
  • شهرداری برای بررسی وضعیت ملک با طرح‌های توسعه شهری
  • مراجع قضایی در صورت وجود اختلاف بر روی ملک مورد نظر یا املاک مجاور
  • دیوان عدالت اداری برای بررسی دقیق موضوع بخصوص مغایرت اسناد

و سایر ارگان‌ها که ممکن است چنین تقاضایی داشته باشند که به غیر از اداره ثبت اسناد و املاک، به ندرت چنین درخواستی توسط سایر ادارات و ارگان‌ها صورت می‌گیرد.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام

نحوه تهیه نقشه یو تی ام

تهیه نقشه یو تی ام توسط مهندس نقشه بردار، صورت می‌گیرد. برداشت مختصات دقیق نقاط ملک، معمولا توسط ابزارهایی مانند دستگاه جی پی اس دو یا سه فرکانسه و دوربین نقشه برداری انجام می‌شود. لطفا توجه داشته باشید که اگر برداشت نقاط با دوربین نقشه برداری انجام شود به دلیل محلی بودن مختصات برداشتی، می‌بایست این نقاط به داده‌های UTM تبدیل شوند. پس از برداشت نقاط ملک و املاک مجاور (در صورت نیاز)، این نقاط بصورت مختصات عددی به همراه نقشه با مقیاس خواسته شده تهیه و تحویل کارفرما می‌گردد. معمولا نقشه یو تی ام در یک نسخه کاغذی و یک نسخه CD تحویل می‌گردد.

سفارش تهیه نقشه یو تی ام

مجموعه جی آی اس من به مدیریت آقای مهندس حسن واعظی، آماده خدمت رسانی به شما برای تهیه نقشه یو تی ام است. اگر به این نقشه نیاز دارید کافیست با شماره 09226525868 تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت، نسبت به انجام اینکار اقدام گردد.

آدرس سایت: https://gisman.net

موانع و مشکلات قانونی مرتبط با املاک

اگر چنانچه، مشکل یا اختلافی در زمینه املاک برای شما وجود دارد که به وکیل متخصص ملکی نیاز داشته باشید، می‌توانید با آقای مسعود فریدنی (وکیل پایه یک دادگستری متخصص در حوزه ملکی) به شماره 09123978117 تماس حاصل فرمایید.

آدرس سایت: https://fereydani.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…