مشاورین املاک به این نکات توجه کنند!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک مشاور املاک حرفه‌ای بی‌گدار به آب نمی‌زند. در واقع مشاوری که کاربلد باشد، قبل از اقدام به هر کاری باید از پیچ و خم‌های این راه آگاه شود.
نکاتی برای مشاورین املاک

یک مشاور حرفه‌ای همیشه به دنبال یادگیری بیشتر است. مشاور املاک حرفه‌ای، مشاوری است که تحلیل‌های درست و منطقی که هر شخصی از عهده آن برنمی‌آید را به شما ارائه دهد.

۵ نکته برای مشاورین حرفه ای املاک

  • رویت سند در بازدید اولیه

مشاورین املاک که کار خود را بطور حرفه‌ای انجام می‌دهد، نباید اطلاعاتی مانند متراژ ملک، داشتن یا نداشتن پارکینگ و نوع آن، عمر بنا و…با استناد به صحبت مالک در کار خود لحاظ کند. زیرا معیار درست و قانونی ملک، اطلاعاتی است که در سند ملک مربوطه ذکر شده است.۵ نکته برای مشاوران حرفه ای املاک

  •  بازدید از ملک به چشم خریدار

یک مشاور املاک کاربلد، باید ملک مربوطه را مثل کف دستش بشناسد. اگر وقتی خریدار را برای بازدید از ملک می‌برید، او نکته‌ای را متوجه شود که شما در جریان آن نبودید، عملا بازی را باخته‌اید.

به عنوان مثال ممکن است که مشاور املاک با اتکا به حرف مالک، پارکینگ را مسقف فرض کرده اما زمان بازدید دادن به خریدار، مشخص شده که پارکینگ عملا مسقف نیست.

زمانی که چنین مواردی اتفاق بیفتد، خریدار به صورت ناخودآگاه دیگر به شما اعتماد نخواهد کرد. پس از چنین اتفاقاتی، خریدار انتظار دارد هر زمان متوجه شود یکی دیگر از حرف‌های شما نیز درست نبوده است. در این شرایط شانس فروش شما به این مشتری کاهش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی:  قیمت مسکن در محله جابر انصاری اصفهان چند؟

 بازدید از ملک به چشم خریدار

کارشناسی ملک کلنگی توسط مشاوران املاک

کارشناسی ملک برای آپارتمان و ملک کلنگی با هم تفاوت‌هایی دارد. زمانی که بحث کارشناسی ملک کلنگی مطرح می‌شود، از موارد مهم در این حوزه میزان عقب‌نشینی است که باید در کارشناسی ملک از آن مطلع شوید.

  • صحبت با مالک اصلی

گاهی اوقات ممکن است فردی غیر از مالک اصلی اقدام به فروش ملک کند. مشاورین املاک حرفه‌ای برای پیشگیری از ایجاد مشکل، هیچگاه نباید به صحبت به فردی که مالک اصلی نیست، قانع باشند. توجه به این موضوع برای تمامی مشاوران الزامی است.

مطالعه بیشتر: مطلب «نکاتی در خصوص شرایط اجاره» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «مشاورین املاک به این نکات توجه کنند!» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، امکانات + نمونه آگهی

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…