اجاره خانه و خرید آپارتمان در محله امیرآباد چند؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرید آپارتمان در امیرآباد یک انتخاب عالی برای کسانی است که دلشان می‌خواهد در یکی از محله‌های خوب تهران ساکن شوند.
خرید آپارتمان در امیرآباد

تهران به‌عنوان پایتخت ایران یکی از شهرهایی است که متقاضی خرید خانه در آن بسیار بالاست. متقاضی خرید مسکن در تهران نه‌تنها ساکنین تهران بلکه حتی ساکنین شهرهای دیگر ایران نیز هستند چرا که به این موضوع بیشتر به چشم یک سرمایه‌گذاری پرسود نگاه می‌شود. از آنجایی که امیرآباد یکی از محله‌های بسیار خوب تهران است خرید آپارتمان در امیرآباد می‌تواند یک پیشنهاد عالی برای خرید مسکن باشد. همراه دلتامگ با این محله زیبا بیشتر آشنا شوید.

خرید آپارتمان در تهران

محله امیرآباد کجاست؟

امیرآباد تهران منطقه چند است؟ یا امیرآباد تهران بالا شهر است؟ سوال‌های پرتکراری که خریداران در هنگام خرید آپارتمان در امیرآباد زیاد می‌پرسند. محله امیرآباد در شمال غرب تهران و منطقه 6 شهرداری قرار گرفته است.

این محله از جنوب با بزرگراه جلال آل‌احمد و خیابان فرشی مقدم، از شمال با بزرگراه حکیم، از شرق با بزرگراه کردستان و از غرب با بزرگراه چمران محدود شده و در مجاورت محله‌های گیشا، ونک، شهرک والفجر، یوسف‌آباد، فاطمی و محله شریعتی قرار دارد.

مهم‌ترین خیابان محله امیرآباد، خیابان کارگر شمالی است. این خیابان از میدان راه آهن آغاز شده و بعد از گذر از بسیاری از محله‌های تهران مانند گمرک، قلمستان، امیریه، نصرت، دانشگاه تهران و فاطمی به محله کارگر شمالی رسیده و تا بزرگراه حکیم امتداد دارد.

به عبارتی بعد از خیابان ولیعصر، خیابان کارگر، بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین خیابان تهران است. خیابان کارگر در محدوده میدان انقلاب به دو بخش خیابان کارگر جنوبی و کارگر شمالی تقسیم می‌شود‌. خیابان کارگر شمالی نیز با گذر از محله فاطمی به محله امیرآباد می‌رسد. البته که هنوز برخی از قدیمی‌های تهران این محدوده را با نام خیابان امیرآباد یا خیابان امیرآباد شمالی تهران می‌شناسند.

خرید آپارتمان در امیرآباد

دسترسی به محله امیرآباد

اگر قصد خرید آپارتمان در امیرآباد را دارید خوب است بدانید که محله امیرآباد دسترسی خوبی به بیشتر بزرگراه‌های تهران دارد. اگر خودروی شخصی دارید، بزرگراه‌های شهید همت، کردستان، شهید حکیم، شهید چمران و جلال آل‌احمد دسترسی شما را به این محله آسان می‌کند. البته باید در نظر داشته باشید این محله در محدوده ترافیک زوج و فرد قرار دارد. درصورتی‌که ترجیح می‌دهید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید، می‌توانید از اتوبوس‌های پایانه معین به شهرک والفجر و میدان ولیعصر به شهرک والفجر استفاده کنید. خطوط تاکسی‌رانی نیز در این محله وجود دارد.

  • ایستگاه متروی کارگر در تقاطع خیابان کارگر و خیابان دکتر فاطمی واقع شده است. این ایستگاه یکی از ایستگاه‌های خط ۶ متروی تهران است .
  • ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس در تقاطع بزرگراه شهید چمران و بزرگراه جلال آل‌احمد قرار دارد. این ایستگاه یکی از ایستگاه‌های خط ۶ و خط ۷ متروی تهران است. در نقشه‌های قدیمی این ایستگاه با نام پل‌نصر شناخته می‌شد، اما قبل از افتتاح اولیه نام آن به دانشگاه تربیت مدرس تغییر یافت.
مطلب پیشنهادی:  خرید خانه در سهروردی شمالی چقدر بودجه می‌خواهد؟

مراکز درمانی امیرآباد

برای خرید آپارتمان در امیرآباد مراکز درمانی و بیمارستان‌های امیرآباد نیز دست کمی از سایر محله‌ها ندارند. در ادامه به درمانگاه‌ها و داروخانه‌های این محله اشاره می‌کنیم:

  • بیمارستان قلب تهران
  • بیمارستان دکتر شریعتی تهران

مراکز تجاری و تفریحی محله امیر آباد

اگر می‌خواهید کالایی بخرید، لزومی ندارد از امیرآباد خارج شوید چرا که مرکز خرید همه جانبه‌ای نظیر بازارچه لاله در نزدیکی‌تان قرار دارد. در ادامه به برخی از مراکز خرید و تجاری این محله اشاره می‌کنیم:

  • بازارچه لاله
  • مرکز خرید احسان

به جرئت می‌توان گفت بوستان‌ها و مراکز تفریحی که دراین محله قرار گرفته‌اند در سایر بخش‌های پایتخت نظیری ندارند. وجود این بوستان‌ها تاثیر دو چندانی بر آب و هوای این منطقه ایفا می‌کند. در ادامه به بوستان‌های این محله اشاره می‌کنیم:

  • پارک لاله: تهران، خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز

قیمت خرید آپارتمان در امیرآباد

این محله جزء محله‌های پرطرف‌دار تهران است و خرید آپارتمان در امیرآباد رونق زیادی دارد. قیمت خرید آپارتمان در امیرآباد تهران، به موقعیت و امکانات آن بستگی دارد. بافت این محله، اداری و فرهنگی است. چندین دانشگاه و اداره در این محله قرار دارند که سبب تردد زیاد در این محله شده است. در میان ساختمان‌های این محله هم آپارتمان‌های نوساز و هم خانه‌های قدیمی به چشم می‌خورند. قیمت خرید خانه در محله امیرآباد از 69 میلیون تا 165 میلیون متفاوت است.

متراژ(متر)

سن بنا(سال)

قیمت هرمترمربع(تومان)

قیمت کل(تومان)

90

10

111,000,000

10,000,000,000

146

نوساز

180,000,000

26,000,000,000

63

3

142,000,000

8,000,000,000

قیمت اجاره خانه در امیرآباد

از آنجایی که محله امیرآباد یکی از محله‌های بسیار خود تهران با امکانات و دسترسی‌های عالی است، متقاضی خانه در این محله چه در بخش خریدوفروش چه در بخش رهن و اجاره بسیار بالاست. همین موضوع باعث شده که قیمت اجاره خانه در این محله نیز اندکی نسبت به مناطق دیگر بیشتر باشد.

متراژ(متر)

سن بنا(سال)

ودیعه(تومان)

اجاره(تومان)

100

8

400,000,000

22,000,000

70

20

700,000,000

75

12

300,000,000

16,000,000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله دزاشیب و هرآنچه که از این محله باید بدانید+ جدول قیمت

آب‌وهوای بی‌نظیر محله دزاشیب و دسترسی راحتت و دور بودن از ترافیک همه ما را وسوسه می‌کند در…