کدام محله‌های تهران بیشترین رشد قیمت مسکن را داشتند؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این گزارش قصد داریم، محله‌های شهر تهران که در سال 1400 بیشترین و کمترین رشد قیمت مسکن را داشته‌اند به شما معرفی کنیم.
رشد قیمت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، در سال گذشته محله مرادآباد در منطقه 5 با 42 درصد، بیشترین میزان رشد قیمت مسکن را داشته است. در ادامه محله‌های باغ فردوس، زعفرانیه، حصار بوعلی و تجریش در منطقه ۱ بیشترین میزان رشد قیمت‌های پیشنهادی مسکن را به خود اختصاص داده‌اند.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که در مقابل چهار محله در منطقه 22 پایتخت، کمترین میزان افزایش قیمت را داشتندکمترین رشد پیشنهادی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ متعلق به محله هرندی در منطقه 12 تهران بوده است. محله‌های شریف در منطقه 22، آبشار و دریاچه چیتگر در منطقه 22 در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

نسبت به سال قبل از آن هم به ترتیب مربوط به محله هرندی در منطقه ۱۲ با ۱۸ درصد، شهید باقری در منطقه ۲۲ با ۱۸.۶ درصد، شریف در منطقه ۲۲ با ۱۹.۱ درصد، آبشار در منطقه ۲۲ با ۱۹.۱ درصد و دریاچه چیتگر در منطقه ۲۲ با ۱۹.۳ درصد تعلق داشته است.

رشد قیمت مسکن

مطابق آمار منتشر شده محله زعفرانیه گران قیمت‌ترین محله پایتخت در فروردین‌ماه بوده است. قیمت مسکن در این محله متری 76 میلیون تومان معامله شده است. اما  در اسفندماه به متری ۹۸.۹ میلیون تومان رسید. به همین منظور در سال ۱۴۰۰ محله زعفرانیه گران‌قیمت‌ترین محله برآورد شده است.

مطلب پیشنهادی:  کنترل مسکن، نیازمند اراده دولت است

پس از زعفرانیه محله باغ فردوس، محمودیه، حصار بوعلی و در نهایت ولنجک در جرگه گران‌قیمت‌ترین محله‌های تهران قرار گرفته‌اند.

اما در سال گذشته در فروردین‌ماه محله خاور شهر در منطقه ۱۵ شهرداری تهران با رقمی معادل ۱۰.۱ میلیون تومان در هر مترمربع ارزان‌قیمت‌ترین محله محسوب شد. محله‌های یافت‌آباد جنوبی، تقی‌آباد، قیامدشت وعلائین نیز در جرگه ارزان‌قیمت‌ترین محله‌های تهران در سالی که گذشت قرار گرفتند.

آمارها نشان می‌دهد، همچون سال‌های گذشته، منطقه ۱ در رأس گران‌قیمت‌ترین مناطق شهر تهران قرار گرفته است.

در این منطقه که گران قیمت‌ترین واحدهای مسکونی قرار دارند قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در اسفندماه به اوج خود رسید و شاهد میانگین ۸۶.۵ میلیون تومان در آگهی‌ها بود. اما منطقه ۱۸ در اسفندماه با میانگین ۱۸.۳ میلیون تومان به ازای هر متر مربع، ارزان‌ترین منطقه تهران در آگهی‌ها بود.

مطالعه بیشتر: مطلب «تاثیر حذف ارز دولتی بر بازار مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…