تاثیر حذف ارز دولتی بر بازار مسکن

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو کمیسیون عمران مجلس تاثیری حذف ارز یارانه‌ای بر بازار مسکن را ناچیز دانست و گفت: اثرگذاری حذف ارز ترجیحی بر بازار مسکن و صنعت ساختمان محسوس نخواهد بود.
تاثیر حذف ارز ترجیحی بر بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری بازار، عبدالجلال ایری با بیان اینکه مجوز مجلس به دولت برای حذف ارز ترجیحی مشروط به عدم افزایش قیمت و نرخ کالا و خدمات است و افزود: قیمت مسکن در همه کشور سیر صعودی دارد از همین رو نمی‌توان افزایش قیمت مسکن را کتمان کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ساختار اقتصادی کشور به نحوی است که حذف ارز یارانه‌ای بر اکثر بخش‌ها به صورت کم یا زیاد اثر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: ولی این اثرگذاری در بخش مسکن حداقلی خواهد بود. این اقدام بر نرخ سیمان و فولاد تأثیر محسوسی ندارد که بخواهیم قیمت مسکن را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است که رویکرد این گروه از سوداگران بازار مسکن برای افزایش قیمت مسکن به بهانه حذف ارز یارانه‌ای غیرمنطقی و غیرکارشناسانه است.

تاثیر حذف ارز ترجیحی بر بازار مسکن

در حالی این نماینده مجلس می‌گوید که حذف ارز ترجیحی تأثیری بر بازار مسکن ندارد که رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گلستان نظری خلاف وی دارد. محمدرضا آلوستانی در این رابطه عنوان می‌کند: این تفاوت قیمت، هشدار و دل نگرانی‌هایی را برای مسئولان در پی داشته و مطمئناً بر روی قیمت سیمان و فولاد که نقش قابل‌ملاحظه در قیمت تمام شده ساختمان دارند هم تأثیر خواهد گذاشت.

مطلب پیشنهادی:  اجاره آپارتمان مبله در تهران

وی بر این باور است که حذف ارز تأثیر روانی بر جامعه داشته و مانند حذف حامل‌های انرژی در سنوات قبل، ممکن است امورات را دچار دردسر کند و قیمت اقلام را افزایش دهد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گلستان ضمن تأکید به این مسئله که حذف ارز ترجیحی می‌تواند به روی قیمت تمام شده ساختمان تأثیر بگذارد، گفت: این موضوع می‌تواند، طرح جهش تولید مسکن را دچار چالش کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «با مناطق در حال پیشرفت تهران آشنا شوید!» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. رشد قیمت مسکن | اخبار مسکن | دلتا مگ

    29 فروردین 1401 در 10:07 ق.ظ

    […] بیشتر: مطلب «تاثیر حذف ارز دولتی بر بازار مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…