اقساط 10 تا 15 میلیون تومانی برای وام مسکن ملی!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی اقساط تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را بین 10 تا 15 میلیون تومان اعلام کرد.
بانک مسکن

به گزارش دلتا مگ، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی به هزینه ساخت مسکن ملی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم برای هر مترمربع سازنده‌ای که صورت وضعیت آنها از طریق خط اعتباری متقاضیان (تسهیلات) تأمین می‌شود،‌ بتوانیم با رقم 450 میلیون تومان وام در تهران به‌علاوه آورده 40 میلیون تومانی واحد مسکونی 75 متری تا 110 متری طرح را به اتمام برسانیم.

او دوره بازپرداخت این تسهیلات را 5 ساله عنوان کرد که قسط ماهانه وام 350 تا 450 میلیون تومانی بین 10 تا 15 میلیون تومان است.

او گفته است که در وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده‌ایم حداقل هزینه ساخت و خانه‌دار شدن را برای متقاضیان ایجاد کنیم؛‌ بر این اساس هزینه زمین را حذف کرده‌ایم، اما بسیاری از زمین‌ها به آماده‌سازی نیاز دارد.

جعفری ضمن اشاره به اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی فقط مسکن‌سازی نمی‌کنیم، بیان کرد: باید زیربناها و مراکز خدماتی موردنیاز را موردتوجه قرار دهیم. این در حالی است که در طرح‌های گذشته صرفاً مسکن می‌ساختیم و توجه به امکانات زیربنایی و روبنایی پروژه‌ها کمتر بود.

ساخت و یا خرید خانه

او می‌گوید: اخذ اقساط 10 تا 15 میلیون تومانی برای این است که هم بتوانیم زیست سکونتی مطلوبی برای متقاضیان داشته باشیم و هم این‌که به امکانات زیست اجتماعی آنها توجه کنیم.

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرده است، افرادی که پیامک دریافت کردند باید به اداره کل راه و شهرسازی استان یا شرکت عمران شهرهای جدید و یا در شهرهای کوچک به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه ‌کنند و بر اساس لیستی که وجود دارد مدارک را تکمیل ‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  کوچ اجباری مستاجران به روستاها

بر اساس گفته وی، متقاضیان بعد از تایید مدارک از طریق سامانه، دعوت و حساب بانکی به نام آنها باز می‌شود. بعد از این مرحله متقاضیان باید مبلغ ورودی را واریز کنند تا بعد از آن به پروژه در حال اجرا و یا پروژه‌ای که آماده شروع است معرفی ‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: بعد از طی این شرایط متقاضیان قراردادی را با سازنده منعقد می‌کنند که مبلغ آورده متقاضی باید طی 5 مرحله در مقاطعی که در جدول قرارداد قید شده توسط متقاضیان به حساب مسدودی که در بانک به نام خود متقاضی وجود دارد واریز شود. همچنین تسهیلات از طریق بانک عامل به همان حساب واریز می‌شود و با اعلام دستگاه مجری این مبالغ به حساب سازنده با توجه به پیشرفت پروژه واریز خواهد شد.

در پایان گفتی است، تاکنون 5 میلیون و 420 هزار متقاضی در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد و با پالایش اولیه حدود 2 میلیون 300 هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شدند.

مطالعه بیشتر: مطلب «نقش دولت در کنترل بازار اجاره» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…