نکاتی مهم برای خرید یک واحد در برج

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به مزایا و معایب برج نشینی، باید ببینید که آیا سبک زندگی شما با اینگونه ملک‌ها همخوانی و سازگاری دارد یا خیر؟

امروزه با افزایش جمعیت و کمبود زمین، ساخت و ساز برج و آپارتمان به خصوص در شهر تهران به‌شدت رواج پیدا کرده است. سکونت در برج مزایا و معایبی دارد که در دلتا مگ به شرح آن خواهیم پرداخت.

مزایای برج نشینی

امکانات مدرن: یکی از دلایلی که باعث متمایل شدن بسیاری از افراد به سمت برج نشینی شده است، وجود امکانات ساختمانی در برج‌هاست. امکانات ساختمانی مانند رستوران، استخر و سونا، امکانات ورزشی، فضای بازی برای کودکان و … باعث ایجاد زندگی راحت‌تر و مدرن‌تر برای مردم شده است.

برج تهران

ایمنی بالا: ایمنی ساختمان و رعایت اصول آن از مواردی است که باید در هر ساختمانی بررسی شود. موارد امنیتی در برج‌ها شامل سیستم اعلام حریق، برق اضطراری، پمپ آب، منبع آب اضطراری، موتورخانه، درب ضد سرقت و… می‌باشد.

امنیت ساختمان: اکثر برج‌ها از مواردی مثل نگهبان برخوردارند که بیست و چهار ساعته وظیفه نگهبانی از برج را دارد.مسائلی دیگر مانند ثبت و بررسی ورود و خروج افراد غریبه و مهمان‌ها و دوربین‌های کنترل نیز از مسائلی است که باعث افزایش امنیت ساکنین می‌شود.

برج

معایب برج نشینی

سر و صدا: از آنجاییکه تعداد ساکنین در برج زیاد است، سر و صدا زیاد بوده و ممکن است شما را آزار دهد. البته در بیشتر برج‌ها دیوارها به شکلی عایق‌بندی شده است که تا جای ممکن سر و صدا رد و بدل نشود.

مطلب پیشنهادی:  قرارداد مشارکت در ساخت و ارکان آن

ارتفاع زیاد: زندگی در طبقات بالای برج برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند، مناسب نیست. همچنین اگر آسانسور به هر دلیلی از کار بیفتد، رفت‌وآمد به طبقات بالا بسیار سخت است. به‌علاوه در مواقع اضطراری، خروج از ساختمان چه از طریق آسانسور و چه از طریق پله‌ها زمان‌بر است.

هزینه شارژ بالا: به‌دلیل وجود امکانات و خدمات رفاهی در برج‌ها، هزینه شارژ ماهانه ساختمان برای ساکنین بالاست. هرچه این امکانات بیشتر و پیشرفته‌تر باشند، شارژ بیشتری به ساکنین تحمیل خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «در انتخاب دفتر کار اداری به این نکات توجه کنید!» را از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

در این شرایط تمام ارث زن به همسرش می‌رسد

تقسیم ارث زن از جمله موضوعاتی است که در قانون مدنی ایران به آن اشاره شده است. قانون سهم زن…