بررسی دسترسی، قیمت و امکانات محله فرمانیه

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرمانیه جزو یکی از محله‌های منطقه یک تهران است که از محله‌های اعیان‌نشین و مرفه‌نشین محسوب می‌شود. فرمانیه در محدوده شمالی پایتخت واقع شده که گفته می‌شود قدمت آن به بیش از 200 سال می‌رسد.
محله فرمانیه

به گزارش دلتا مگ، قبل از اینکه اقدام به خرید خانه در فرمانیه تهران کنید، بهتر است آشنایی مختصری با محل سکونت آینده خود داشته باشید. فرمانیه از شمال با نیاوران، از شرق با خیابان پاسداران و اقدسیه، از غرب با دزاشیب و از جنوب در بخشی با بزرگراه صدر و در بخش دیگر با چیذر و بلوار اندرزگو مجاورت دارد.

به خیابان‌های مهم این محله می‌توان به خیابان سنبل، آذرمینا، نارنجستان، کوهستان، تنگستان، دیباجی و … اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های فرمانیه وجود سفارت‌خانه‌های متعددی همچون سفارت‌خانه ایرلند، ایتالیا، ترکمنستان، چک، سوئد، لیبی، نروژ و هلند و .. است.

محله فرمانیه

دسترسی و امکانات فرمانیه

ساکنان این محله به دلیل دسترسی مناسب به امکانات رفاهی، تفریحی، درمانی، آموزشی، حمل‌ونقل، دولتی و … از وضعیت سکونت در فرمانیه رضایت دارند اما خرید آپارتمان در فرمانیه همان‌طور که در ابتدا اشاره شد به دلیل اینکه جزو مناطق بالاشهر تهران محسوب می‌شود، نیازمند نقدینگی بالایی است.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم برای افرادی که به دنبال خرید خانه هستند، وضعیت تردد و دسترسی به سایر نقاط شهر است که فرمانیه این امتیاز و ویژگی بسیار مهم را داراست. وضعیت دسترسی به حمل‌ونقل عمومی در این محله به نحوی است که چه افرادی که از خودرو شخصی استفاده می‌کنند و چه افرادی که به دنبال تردد با وسایل نقلیه عمومی هستند، به راحتی می‌توانند به سایر نقاط شهر تردد کنند.

مطلب پیشنهادی:  مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان در تهیه و اجرای طرح های توسعه کشور

افرادی که حمل‌ونقل عمومی را به خودرو شخصی ترجیح می‌دهند، بهترین گزینه استفاده از ایستگاه مترو نوبنیاد و قیطریه است. البته شما با خرید خانه در فرمانیه دسترسی آسان و راحتی به خطوط تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی خواهید داشت. اما افرادی که از خودرو شخصی برای تردد استفاده می‌کنند از آنجایی که این محله در نزدیکی و همسایگی اتوبان‌های صدر، ارتش و اتوبان امام علی واقع شده است، می‌توانند به راحتی به سایر نقاط شهر تردد کنند.

محله فرمانیه

قیمت آپارتمان در فرمانیه

کسانی که قصد خرید خانه در فرمانیه را دارند بهتر است که بدانند که این محله بیشتر آسمان‌خراش‌ها، واحدهای مسکونی لوکس و مدرن و پنت هاوس‌ها را در خود جای داده است. همین امر نشان می‌دهد که خرید آپارتمان در این محله نیازمند سرمایه زیادی است.

به‌طور متوسط، قیمت مسکن در فرمانیه از متری 100 میلیون تومان شروع و به متری 170 میلیون تومان می‌رسد؛ البته قیمت‌های ذکر شده بنا به سن ساختمان، موقعیت قرارگیری، امکانات، دسترسی، نظر فروشنده متغیر است.

مطالعه بیشتر: مطلب «با اقدسیه تهران آشنا شوید!» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…