محله اختیاریه تلفیقی از بافت مدرن و سنتی شهری

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اختیاریه محله‌ای واقع در منطقه سه شهرداری تهران است که یکی از محله‌های قدیمی شهر تهران به شمار می‌رود. این محله در تقسیم‌بندی که چندین سال گذشته انجام شد از رستم‌آباد جدا و به دو بخش اختیاریه تقسیم شد.
میدان اختیاریه

به گزارش دلتا مگ، بدون شک هر فردی قبل از اقدام برای خرید خانه، باید با محله‌ای که قرار است در آن سکونت داشته باشد آشنا شود؛ از همین رو ما در این گزارش قصد داریم برای کسانی که به دنبال خرید آپارتمان در اختیاریه هستند، اقدام به معرفی این محله کنیم.

در گذشته اختیاریه جزو محله دروس بود که امروزه از شرق به پاسداران، از شمال به رستم‌آباد و از جنوب به احتشامیه منتهی می‌شود. نام پیشین این محله «حسین‌آباد» بود که امروزه می‌توان از خیابان منظریه، اختیاریه شمالی دیباجی و کاوه به عنوان مهم‌ترین خیابان‌های این محله یاد کرد.

خرید آپارتمان در اختیاریه

ویژگی‌های محله اختیاریه برای خرید آپارتمان

یکی از ویژگی‌های مهم برای خرید خانه، دسترسی راحت به حمل‌ونقل عمومی است که محله اختیاریه این ویژگی مهم را داراست. از سمت دیگر در محدوده طرح ترافیکی قرار ندارد. شما برای تردد از اختیاریه به خطوط اتوبوس‌رانی، تاکسی و مترو به راحتی دسترسی خواهید داشت. بد نیست که بدانید نزدیک‌ترین مترو به اختیاریه، ایستگاه مترو نوبنیاد است؛ البته می‌توانید از ایستگاه مترو شهید صدر و حسین‌آباد نیز استفاده کنید.

البته از شلوغی و ترافیک خیابان اختیاریه می‌توان به عنوان یکی از معایب این محله یاد کرد که تا حدودی برای ساکنان آن اذیت‌کننده است.

خرید آپارتمان در اختیاریه

یکی‌ دیگر از ویژگی‌های این محله دسترسی راحت به امکانات رفاهی، درمانی، تفریحی، آموزشی، ورزشی و … است؛ این دسترسی شما را برای تردد به سایر نقاط شهر بی‌نیاز می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  آینده بازار مسکن به نفع خریداران است

در طول سال‌های اخیر ساخت‌وسازهای بسیاری در این اختیاریه انجام شده است اما با این وجود در برخی از کوچه‌ها و خیابان‌های آن ساختمان‌های قدیمی به چشم می‌خورد. به همین جهت بافت شهری محله اختیاریه را می‌توان تلفیقی از بافت مدرن و سنتی دانست.

خرید آپارتمان در اختیاریه

قیمت آپارتمان در اختیاریه

قیمت آپارتمان در اختیاریه از لحاظ متراژ و نوع ساخت تنوع بسیاری دارد. در این محله چه افرادی که به دنبال واحدهای مسکونی با متراژ زیر 80 متر و چه کسانی به دنبال واحدهای مسکونی با متراژ بالای 150 هستند به راحتی خانه پیدا می‌شود.

قیمت مسکن در این منطقه به طور تقریبی از متری 75 میلیون آغاز و تا 200 میلیون تومان می‌رسد. البته قیمت ذکر شده می‌تواند متناسب با نوع ساخت و امکانات موجود در واحد مسکونی بالا و یا پایین‌تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…