افزایش تسهیلات، چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هادی حق‌شناس کارشناس اقتصادی معتقد است که افزایش تسهیلات بخش مسکن اگر به‌طور واقعی به این بازار تزریق شود، می‌تواند ترازوی عرضه و تقاضا را متعادل کند.
تسهیلات بخش مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبر آنلاین، هادی حق‌شناس به تسهیلات بخش مسکن اشاره کرد و گفت: تخصیص کامل رقم ۴۴۰ هزار میلیارد تسهیلات به بخش مسکن می‌تواند به رونق این بخش کمک کند. او تأکید می‌کند که باید در کنار این موضوع، به تورم و رشد قیمت‌ها با توجه به افزایش نرخ تورم توجه کرد. این رقم می‌تواند به رونق بخش مسکن و خانه‌دار شدن متقاضیان واقعی مسکن کمک کند.

او گفت: وام بخش مسکن برای تقویت و ساخت مسکن در نظر گرفته‌ شده است. در صورت محقق شدن به رونق اقتصادی و رفع نیاز اساسی خریداران واقعی مسکن کمک خواهد کرد.

برای ارائه تسهیلات در بخش مسکن باید نظارت دقیق صورت گیرد تا این نقدینگی در قسمت‌های واقعی بازار مسکن تزریق شود تا این بخش را به‌ عنوان مولد اقتصاد به حرکت درآورد و موجبات رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد.

نرخ سود تسهیلات تکلیفی ودیعه مسکن

افزایش تسهیلات مسکن خود می‌تواند بازار مسکن را رونق و در نتیجه این بازار را به سمت خروج از رکود هدایت کند. بنابراین دولت باید امسال تدابیر لازم برای تخصیص این تسهیلات در نظر بگیرد. چرا که آمارها نشان می‌دهد، اگر منابع مالی لازم تزریق نشود، این بازار به سمت رکود هدایت می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  چرا آمار خرید ملک در ترکیه خبرساز شد؟

رونق بازار مسکن با اعطای به‌موقع وام ساخت

وام مسکن در نظر گرفته‌شده در سال گذشته، به دلیل کم‌کاری بانک‌ها پرداخت نشد و همین امر خود باعث عقب‌ماندگی در تولید مسکن شد.

بازار مسکن یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود، ورود سازندگان به این حوزه نیازمند حمایت از آن‌ها و همچنین پرداخت تسهیلات به‌موقع با بازپرداخت طولانی برای انبوه‌سازان است.

سال گذشته دولت حدود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای وام مسکن در نظر گرفته بود. اما به گفته بسیاری از سازندگان این تسهیلات به آنها پرداخت نشد. از سوی دیگر بازپرداخت کوتاه‌مدت و همچنین عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات باعث شده که میزان ساخت‌وساز توسط سازندگان در کشور چندان نباشد.

مطالعه بیشتر: مطلب «لزوم خروج مسکن از لیست کالاهای سرمایه ای» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…