فروش و اجاره خانه خود را آسان‌تر کنید

دیدگاه‌ها برای فروش و اجاره خانه خود را آسان‌تر کنید بسته هستند
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه افراد به‌دنبال روش‌هایی هستند تا مشتری، سریع‌تر خانه آن‌ها را خریده یا اجاره کند.

امروزه جابجایی مسکن از مسائلی است که بسیاری از افراد را درگیر کرده است. اجاره و خرید و فروش مسکن هر ساله به دلیل افزایش قیمت‌ها و مشکلات احتمالی دیگر، بسیار رواج پیدا کرده است.

حال اگر قصد فروش یا اجاره خانه خود را دارید و خواهان آشنایی با روش‌هایی برای آسان کردن این موضوع هستید، با دلتا مگ همراه باشید.

خرید خانه

نکاتی برای آسان‌تر کردن فروش و اجاره ملک

۱. شرح امکانات ملک 

تا جایی که ممکن است امکانات ملک خود اعم از بالکن، کمد دیواری، انباری و دیگر امکانات را برای مشتری خود شرح دهید. معرفی این امکانات، احتمال خرید یا اجاره را بالاتر می‌برد.

۲. بازگو کردن مزایا و معایب محله 

معمولا افراد، محله‌ای را برای زندگی انتخاب می‌کنند که تمامی امکانات مانند بیمارستان، پمپ بنزین، مدرسه، فروشگاه و غیره را در نزدیکی خود داشته باشد. پس تمامی این امکانات را برای وی شرح دهید تا با آگاهی کامل در این‌باره تصمیم بگیرد.

۳. نور خانه

یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در پسندیدن یک ملک مسکونی از‌سوی خریدار، نورگیر و روشن بودن خانه است. اگر خانه شما پنجره‌های بزرگی دارد حتما پرده‌های خانه را کنار بزنید تا نور طبیعی وارد خانه شما شود.

مطلب پیشنهادی:  چرا آپارتمان بخریم؟

اجاره

۴. مشتری را گول نزنید

اگر خانه شما معایبی مانند ریزش دیوار، ترک خوردگی و غیره دارد، سعی در پوشاندن آن نداشته باشید. زیرا اگر بعدها مشتری متوجه این موضوع شود ممکن است اعتراض کند.

۵. اعلام قیمت مشخص

یکی از مواردی که باعث فسخ معامله و به‌هم خوردن آن می‌شود، گرانی بی‌علت املاک است. از طرفی گاهی افراد قیمت‌های توافقی اعلام می‌کنند که مشتری را سردرگم می‌کند.

۶. پاکیزگی بخش ورودی

تمیز بودن ورودی خانه از مواردی است که لازم است هنگام بازدید خریدار یا مستأجر از منزل به آن توجه کنید. پس چیدن کفش‌ها در جاکفشی و پاکیزه نگه‌داشتن قسمت ورودی منزل را فراموش نکنید!

پیشنهاد مطالعه: مطلب «شروط غیر منطقی اجاره» را در دلتا مگ بخوانید.

نظرات بسته شده است
بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

قیمت اجاره خانه در تهران + معرفی محله‌های ارزان

گزارش اکو ایران نشان می‌دهد که خرید و فروش مسکن در تهران رکود پیدا کرده است و معاملات مسکن…