صفر تا صد محله جردن تهران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جردن در واقع خیابانی شمالی-جنوبی است که موازی با بزرگراه مدرس و خیابان ولیعصر قرار گرفته است. محله جردن در تهران به دارا بودن برج‌های لوکس و لاکچری معروف است.
محله جردن تهران

جردن یکی از محله‌های شمال شهر تهران است. اگر قصد خرید آپارتمان در جردن را دارید، باید مبلغ قابل توجهی را هزینه کنید. زیرا به علت امکاناتی که در اختیار ساکنان این محله قرار دارد این منطقه قیمت قابل توجهی به خود اختصاص داده است. این محله همجوار با الهیه، امانیه، داوودیه و توانیر است. در منطقه بندی شهرداری نیز بخشی از محله جردن در منطقه یک تهران جای گرفته که به آن جردن شمالی می‌گویند. بخش جنوبی این محله بعد از اتوبان همت قرار دارد که در مناطق سه و 6 شهرداری تهران واقع شده که خیابان ظفر و بلوار میرداماد را قطع می کند.

خرید آپارتمان در جردن

جردن در واقع خیابانی شمالی-جنوبی است که موازی با بزرگراه مدرس و خیابان ولیعصر قرار گرفته است. محله جردن در تهران به دارا بودن برج‌های لوکس و لاکچری معروف است. در واقع ساخت و ساز در این محله از سال ۱۳۴۰ شروع شده و اغلب ساختمان‌های آن آپارتمان و برج‌های نوساز است. به همین دلیل تعداد خانه‌‌های ویلایی در این محله بسیار کم است. از سال 1340 که ساخت و ساز در این مرحله آغاز شد به علت ارزان بودن زمین در این منطقه ساخت و ساز با سرعت بیشتری رخ داد. بنابراین تعداد آپارتمان‌های نوساز در این محدوده بسیار زیاد است و بافت شهرسازی این محله به صورت مدرن شکل گرفته است.

علاوه بر ان آب و هوای  مناسبی که این منطقه به خود اختصاص داده موجب شده تا این محله به یکی از مناطق محبوب برای سکونت تبدیل شود. همچنین در این منطقه سفارت‌هایی همچون سفارت مکزیک، سفارت عمان، سفارت اروگوئه، سفارت کنیا، سفارت قطر، سفارت سوریه، سفارت سودان، سفارت بحرین، سفارت جمهوری لهستان، سفارت کویت، کنسولگری ایتالیا و سفارت جمهوری یونان و…. وجود دارد.

محله جردن

آشنایی با مکان‌های تفریحی جردن

در این محله با وجود اینکه خانه‌های ویلایی کم است اما همان خانه‌های ویلایی توانسته‌اند بافت قدیمی را حفظ کنند. کاخ جردن یکی از اماکن تاریخی محسوب می‌شود که افراد زیادی برای بازدید به آن مراجعه می‌کنند. نام اغلب کوچه‌های شمالی این محله از کتاب گلستان سعدی برگرفته شده است.

محله جردن علاوه بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مغازه‌های متعدد و چندین پاساژ دارد که ساکنان این محله می‌توانند مایحتاج خود را از آنها تامین کند. برخی از این پاساژها شامل ساختمان نگین آفریقا، سرخه بازار، بازار بزرگ میرداماد، مجتمع کامپیوتر پایتخت، مرکز خرید اسکان، پاساژ آسیا، مرکز خرید گاندی، مرکز خرید گلشهر، مرکز خرید مدرن الهیه، کوئین سنتر و … است.

مطلب پیشنهادی:  اجاره و خرید آپارتمان در شهرک وحدت کرج با حداقل بودجه

محله جردن

تاریخچه محله جردن

نام جردن نام قدیمی این محله است که به افتخار دکتر ساموئل مارتین جردن، بنیانگذار دبیرستان البرز و مدرسه آمریکایی دخترانه تهران، گذاشته شد. بعد از انقلاب نام این خیابان را آفریقا گذاشتند. پس از آن در آذر ماه سال ۱۳۹۳ پس از مرگ نلسون ماندلا (رهبر آفریقای جنوبی) نام این خیابان به نلسون ماندلا تغییر کرد.

امروزه ساختمان‌های نوساز و برج های بسیاری در محله جردن وجود دارند اما هنوز می توان به تعداد بسیار کم خانه های ویلایی قدیمی را که دستخوش نوسازی نشده اند، در این محله پیدا کرد. علاوه بر بافت مسکونی این محله، تعداد زیادی سفارت، مراکز آموزشی، برج های اداری و تجاری و مراکز خرید در این محله وجود دارند که بافت آن را از یکدستی خارج کرده اند.

دسترسی و تردد به محله جردن

این محله از خیابان‌های پرتردد شهر تهران به شمار می‌رود که علت آن را می‌توان دسترسی به خیابان‌های اصلی و مهم و همچنین دسترسی به بزرگراه‌ها و میادین اصلی شهر دانست. جردن به خیابان ولیعصر، بلوار میرداماد، خیابان ظفر، خیابان گاندی، خیابان بیهقی و خیابان وزرا دسترسی راحتی دارد. علاوه بر آن از بزرگراه مدرس، بزرگراه حقانی، تونل نیایش، میدان ونک و میدان آرژانتین نیز به راحتی می‌توان به این محله تردد کرد. بنابراین تردد با خودرو شخصی بسیار آسان خواهد بود. اما اگر صد تردد با مترو به این محله را داشتید می‌توانید از ایستگاه‌های مترو حقانی و میرداماد استفاده کنید همچنین با اتوبوس‌های بی آر تی نیز به راحتی می‌توان به جردن رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله دزاشیب و هرآنچه که از این محله باید بدانید+ جدول قیمت

آب‌وهوای بی‌نظیر محله دزاشیب و دسترسی راحتت و دور بودن از ترافیک همه ما را وسوسه می‌کند در…