اشتباهات رایج مشاوران املاک

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با رونق بازار معاملات خرید و فروش مسکن، آشنایی با اشتباهات و بایدها و نبایدهای معاملات ملکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده‌است.
مشاور املاک در تهران

صنف مشاورین املاک شامل تعداد بسیار زیادی از افرادی است که به مشاوره در زمینه خرید و فروش ملک می‌پردازند.در خرید و فروش املاک و مستغلات، اغلب اشتباهاتی صورت می‌گیرد که ممکن است ضرر و زیان آن، قابل جبران نباشد. شناخت این اشتباهات و جلوگیری از بروز آن از مهم‌ترین مسائلی است که مشاوران املاک به آن اهمیت می‌دهند.

اشتباهات رایج در املاک

در این مطلب به بررسی اشتباهات رایج مشاوران املاک می‌پردازیم:

1.هرگز قراردادهای صوری و غیرواقعی را تنظیم نکنید. اگر دوست یا آشنای قدیمی شما به بهانه‌هایی مانند درخواست قرارداد صوری برای ارائه به بانک، اداره‌های دولتی، ثبت‌نام مدرسه‌ها و غیره از شما چنین درخواستی داشت، قبول نکنید. این معاملات خطرناک بوده و در صورت بروز یک مشکل کوچک، برای شما تبعات قانونی خواهد داشت.

2. هرگز در معامله‌های محلل، مشارکت نکنید. محلل در معاملات املاک، کسی است که به‌عنوان مثال برای خلاص‌شدن از یک یا چند شرکت دیگر با تبانی بنگاه املاک، ملک را به شخص سومی می‌فروشد. سپس بعد از تخلیه ملک، سند مجددا به اسم شریک کلاهبردار برگردانده می‌شود. در صورت هرگونه اتفاق، مشاور املاکی که قرارداد را تنظیم کرده، گرفتار خواهد شد. پس از این معامله خطرناک دوری کنید.

مشاورین املاک چه اشتباهاتی می‌کنند؟

3. بستن قرارداد بدون مطالبه دستور نقشه، از دیگر اشتباهات رایج مشاوران املاک است. برای املاک کلنگی، دستور نقشه، یک سند و مدرک درجه یک است. زیرا آخرین اتفاقات و مصوبات قانونی در آن موجود است و این امر برای طرفین معامله بسیار مهم و راهگشا است.

مطلب پیشنهادی:  اثبات شراکت مدنی و تجاری به چه معناست؟

4. با بستن اولین قرارداد، راه ارتباطی را با مشتری نبندید و ارتباط خود را با آن‌ها ادامه دهید. از این موقعیت استفاده کنید و شانس خود را برای بستن قراردادهای بیشتر بالا ببرید.

5. خودتان را درگیر تنظیم مبایعه‌نامه برای املاک در تصرف غیر یا سازمان‌های دولتی نکنید. این عمل همواره با ریسک همراه بوده است، چرا که قانون ثبت همیشه متصرف را مالک می‌شناسد، مگراینکه خلاف آن اثبات شود.

6. چنانچه سرمایه‌گذاری، تمایل به انجام چنین معاملات ملکی را داشته باشد، ابتدا تحقیقات لازم و کافی درباره تصرف متصرف فعلی کرده و در صورت امکان با متصرف به توافق رسیده و سپس از طریق تنظیم صلح‌نامه محضری، به سراغ مراحل بعدی بروید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بهترین مشاور املاک تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    28 آذر 1402 در 5:22 ق.ظ

    عالی. دسته بندیها کامل🙏🙏🙏😘

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

در این شرایط تمام ارث زن به همسرش می‌رسد

تقسیم ارث زن از جمله موضوعاتی است که در قانون مدنی ایران به آن اشاره شده است. قانون سهم زن…