ایرانیان همچنان پیشتاز خرید ملک در ترکیه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمارها نشان می‌دهد در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲، شهروندان ایرانی رتبه نخست خرید مسکن در ترکیه را در میان اتباع خارجی  به خود اختصاص دادند.
معاملات

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، ایرانیان در نخستین ماه سال جدید میلادی، همچنان صدرنشین خرید مسکن در ترکیه بودند. این در حالی است که اقتصاد این کشور با چالش تورم و کاهش ارزش پول ملی مواجه بوده است.

ایرانیان در دو سال گذشته نیز در این زمینه صدرنشین بودند. آنها ظاهرا همین روند را در نخستین ماه سال میلادی جدید، با خرید ۷۶۱ واحد مسکونی ادامه داده‌اند.

این در حالی است که ترکیه در ماه‌های گذشته، با مشکلاتی چون تورم و سقوط ارزش لیر مواجه بوده است.

اما به نظر می‌رسد، نه این موضوع و نه مواردی چون هزینه‌های جانبی خرید ملک و مالیات بر عایدی سرمایه، نتوانسته است برخی سرمایه‌گذاران ایرانی را از خرید ملک در ترکیه منصرف کند.

خرید مسکن در ترکیه

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی بر این باور است که هر فردی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارد، باید به ریسک‌های اقتصادی و رتبه اعتباری این کشور در سرمایه‌گذاری توجه کند.

او در مورد خرید مسکن در ترکیه می‌گوید: اکنون ریسک‌های زیادی اقتصاد ترکیه را تهدید می‌کند. به ویژه که جنگ روسیه و اوکراین نیز می‌تواند از طریق کاهش تعداد گردشگران، این خطرها را افزایش دهد.

مطلب پیشنهادی:  پرداخت تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده

او می‌گوید: گردشگری صنعت نخست ترکیه محسوب می‌شود و از کرونا آسیب زیادی دیده است. روسیه و اوکراین در رتبه‌های نخست تعداد گردشگر در ترکیه قرار دارند. اگر جنگ طولانی شود، می‌تواند برای اقتصاد این کشور مشکلاتی را ایجاد کند.

حق‌شناس در عین حال می‌افزاید: خروج سرمایه از کشور، بدون شک به زیان اقتصاد ایران است. با وجود این، با توجه به شرایط داخلی نمی‌توان از افراد برای چنین اقدامی انتقاد کرد.

او تاکید می‌کند: با وجود چالش‌های موجود در اقتصاد ایران، هر کسی باید با دید باز و مطالعه کافی برای سرمایه‌گذاری در ترکیه تصمیم‌گیری کند.

در پایان لازم به تاکید است؛ خریدارانی که با این هدف وارد بازار ملک ترکیه می‌شوند، باید به ویژه در شهرهای بزرگ، مراقب کلاهبرداری شرکت‌ها و واسطه‌ها باشند.

مطالعه بیشتر: مطلب «ویژگی مناطق جنوبی تهران برای خرید خانه» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …