وضعیت اسفبار سکونتگاه‌های غیررسمی در تهران

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
علیرضا صادقی گفت: امروز با توجه به ایجاد دهیاری‌ها و شهرداری‌های متعدد، شهرک‌های صنعتی و بخشداری‌ها، حریم شهر تهران نسبت به محدوده قانونی شهر، کاهش پیدا کرده و این موضوع بسیار نگران‌کننده است.
سکونتگاه های غیررسمی در تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادنیوز، مدیرکل حریم شهر تهران با تاکید بر اینکه امروز شهر تهران دیگر حریم ندارد، گفت: حاشیه‌نشینی و ایجاد سکونتگاه های غیررسمی در تهران بحرانی است.

علیرضا صادقی گفت: بر اساس طرح مصوب سال ۱۳۷۱ آتک برای تهران، ۱۳۲۷ کیلومتر حریم تعیین شد اما امروز با توجه به ایجاد دهیاری‌ها و شهرداری‌های متعدد، شهرک‌های صنعتی و بخشداری‌ها، حریم شهر تهران نسبت به محدوده قانونی شهر، کاهش پیدا کرده و این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

صادقی اظهار داشت: شهرداری تهران اکنون با دو مسئله مواجه است، نگرش حاکمیتی به حریم و نگرش درآمدزایی که شهرداری‌ها و دهیاری‌های تازه تاسیس به حریم دارند.

وی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده ساخت و سازها و ایجاد سکونتگاه های غیررسمی در حریم تهران، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های ما در شهرستان تهران این است که روستاهای متعددی در حال ایجاد است و به آن‌ها کد آبادی داده می‌شود، بدون اینکه آن‌ها هویت آبادی و روستا داشته باشند و همین امر موجب ساخت و ساز در آنجا برای تبدیل شدن به خوش‌نشینی می‌شود.

مناطق بحرانی پایتخت

مناطق بحرانی پایتخت

صادقی گفت: در منطقه ۴ شهرداری تهران طرح هادی روستای تلو تصویب شده و به نظر ما، این طرح به هیچ عنوان نباید ابلاغ شود. اکنون تعاونی‌های متعددی منتظر ابلاغ طرح هادی هستند تا تلو را زیر ساخت وساز ببرند که آنجا را به یک بمب ساعتی تبدیل می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  به خانه‌ها و باغ‌ویلاهای ۱۵ میلیاردی مالیات بسته شد

مدیرکل حریم شهر تهران افزود: موضوع دیگر، ساخت و سازهای بی‌ضابطه در پادگان‌های واقع در منطقه ۱۴ و ۱۳ است و شهرداری تهران علی‌رغم اینکه در دادسرای نظامی ورود می‌کند اما نمی‌تواند هیچگونه ممانعتی از این اقدامات داشته باشد.

وی ادامه داد: در منطقه  ۱۵ نیز روستای مسگرآباد مانند توپ فوتبال یک روز جزو محدوده قانونی شهر تهران می‌شود و یک روز تصمیم به تشکیل شورای مستقل برای آن می‌گیرند. شهر شدن قیام دشت به صورت غیرقانونی هم معضلات خود را دارد.

مرتضی تورک معاون دادستان تهران نیز گفت: ما ضعف‌ها و خلاءهای قانونی در حوزه مدیریت حریم شهر تهران داریم و ضرورت دارد که ادارات متولی و وزراتخانه‌ها برای اصلاح قوانین پیش‌قدم شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مسکن اصلی‌ترین خواسته جامعه کارگری» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…