رپورتاژ آگهی

قیمت خرید خانه در ترکیه به پول ایران و ارزان‌ترین شهرها

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در طی سال‌های اخیر، خرید آپارتمان و ملک توسط ایرانیان در شهرهای مختلف کشور ترکیه افزایش روزافزونی یافته است. علت این امر، نزدیکی و همسایگی ترکیه با ایران می‌باشد که بسیاری از ایرانی‌ها را علاقه‌مند به خرید آپارتمان و ملک در این کشور نموده است.
قیمت خرید خانه در ترکیه به پول ایران و ارزان‌ترین شهرها

در این مقاله می‌خواهیم قیمت خرید خانه در ترکیه به پول ایران را در سال جدید بررسی کنیم. جالب است بدانید که قیمت خانه در ترکیه به صورت متری محاسبه نمی‌شود. در استانبول قیمت خانه‌ها بستگی به محله و سن ساختمان و نوع بنا دارد. مهم‌ترین عامل تعیین قیمت خانه در ترکیه، تعداد اتاق خواب‌های آن می‌باشد.

قیمت خانه در شهرهای ترکیه

قیمت خانه در شهرهای ترکیه

در نمودار بالا، رشد قیمت ملک در ترکیه در سال‌های اخیر در شهرهای استانبول و آنکارا را می‌بینید. در شهر استانبول که بزرگ‌ترین و توریستی‌ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود قیمت خانه‌های یک خواب از ۷۵۰۰۰ دلار شروع می‌شود. با توجه به نوسان نرخ ارز، قیمت را در قیمت روز دلار ضرب کنید تا قیمت خانه در ترکیه به تومان را بدست آورید.

این ملک برای یک خانه ۱۰۰ متری با ۲ اتاق خواب برآورد شده است. اگر یک خانه یک خوابه بخواهید قیمت خرید خانه در استانبول به ۵۰ هزار دلار کاهش پیدا می‌کند. اما در شهرهای کوچک‌تر می‌توان ملک‌های ارزان قیمت‌تر نیز تهیه کرد. برای دیدن قیمت‌های به روز و آخرین شرایط به لینک روبرو وارد شوید: خرید ملک در ترکیه

کسب اقامت ترکیه با خرید خانه

شما با خرید یک خانه به ارزش تقریبی ۳ میلیارد تومان در ترکیه می‌توانید اقامت یک ساله ترکیه را دریافت کنید. تا زمانی که این ملک را دارید می‌توانید اقامت خود را تمدید کنید. این اقامت فقط به مالک و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال تعلق می‌گیرد.

قیمت خانه در ترکیه در ترکیه به تومان حداقل برای کسب اقامت، حدود ۳ میلیارد تومان می‌باشد و با خرید به قیمت پایین‌تر نمی‌توانید اقامت را دریافت کنید. پس حتما در هنگام خرید به قیمت کارشناسی شده ملک نیز توجه داشته باشید. همچنین برای کسب اقامت دائم یا همان شهروندی ترکیه باید حداقل ۱۵ میلیارد تومان معادل ۴۰۰ هزار دلار مطابق قوانین جدید، ملک خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک شهروندی ترکیه در بالا کلیک کنید.

قیمت خرید ملک در استانبول به تومان 

برای خرید ملک در استانبول با توجه به توریستی و گران بودن آن حداقل برای یک ملک مناسب باید ۴ میلیارد تومان به پول ایران، خانه بخرید. خانه با این قیمت پول دارای استخر و باشگاه بدنسازی و در برج های دارای نگهبانی واقع شده است. اگر بخواهیم یک معادلسازی برای این محلات داشته باشیم محله‌هایی مانند پونک و ستارخان را در این دسته‌بندی با این قیمت قرار می‌دهیم. در زیر تصویر نمونه برای این خانه قرار داده شده است.

قیمت خرید ملک در استانبول به تومان 

قوانین خرید ملک در ترکیه برای ایرانی‌ها

اخیرا در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر ضرر خریداران ملک در ترکیه شنیده می‌شود. جالب است بدانید که شما ملک خود را حتی به ایرانی‌های دیگر نیز می‌توانید بفروشید و بابت این فروش از شما هیچ‌گونه هزینه اضافی دریافت نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:  حضور یک شرکت بزرگ ترکیه‌ای، برای ساخت و ساز در ایران

قیمت ملک نیز در ترکیه همیشه رو به رشد بوده و سرمایه‌گذاری ملک در این شهر همیشه سودآور بوده است. همچنین شما می‌توانید با باز کردن حساب بانکی در ترکیه  با پاسپورت ایرانی به نام خود مبلغ خود را از ایران به حساب ترکیه خود منتقل کنید.

در کدام شهرهای ترکیه خانه بخرم؟

برای خرید خانه در ترکیه ابتدا باید به بودجه خود نگاه کنید. اگر زیر ۲ میلیارد تومان بودجه شما می‌باشد خرید خانه در شهرهای کوچک را به شما توصیه می‌کنیم. اما اگر بالای این مبلغ سرمایه دارید شهرهایی مانند استانبول، ازمیر و آنتالیا گزینه‌های مناسبی هستند.

خرید قسطی خانه در ترکیه

هر فردی با هر ملیتی می‌تواند در ترکیه به صورت قسطی خانه خریداری کند. این خرید باید متناسب با نوع ملک شما و این که آیا ملک شرایط فروش قسطی را دارد یا خیر باشد. شرایط خرید اقساطی در ترکیه معمولا با بهره بالا می‌باشد و قیمت نیز به صورت دلار در قرارداد ذکر می‌شود. همچنین سند خانه به نام شما زده نمی‌شود تا زمانیکه قسط‌های خود را تسویه کنید.

شروع قیمت این خانه‌ها اغلب از ۳۰۰ هزار دلار به بالا می‌باشد که حداقل نصف آن را باید به صورت پیش‌پرداخت به صاحب ملک یا پروژه پرداخت کنید.

قیمت خانه در شهرهای مختلف ترکیه

در جدول زیر آخرین قیمت‌های خرید خانه در ترکیه به پول ایران درج شده‌اند:

 

نام شهر قیمت میانگین هر متر مربع در شهر به پول ایران
استانبول ۱۲ هزار لیر ( ۲۵ میلیون تومان)
ازمیر ۱۱۵۰۰ لیر ( ۲۳ میلیون تومان)
آنتالیا ۱۰۰۰۰ لیر ( ۲۰ میلیون تومان)
بدروم ۸۰۰۰ لیر ( ۱۵ میلیون تومان)
آنکارا ۶۰۰۰ لیر ( ۱۲ میلیون تومان)
دنیزلی ۴۰۰۰ لیر ( ۸ میلیون تومان

ارزان‌ترین شهرهای خرید ملک در ترکیه

همانطور که از جدول قیمتی بالا مشخص می‌باشد ارزان‌ترین قیمت، مربوط به شهر کوچک دنیزلی می‌باشد. دنیزلی یک شهر کوچک در ترکیه است که قیمت خانه در آن بسیار پایین می‌باشد. شهر ارزان بعدی برای خانه شهر ادرنه می‌باشد که یک شهر مرزی با کشور یونان می‌باشد. قیمت خانه یک خواب در این شهر به پول ایران حدود یک میلیارد تومان برآورد شده است.

سایت خرید ملک در استانبول

یکی از سایت‌هایی که می‌توانید برای خرید ملک در ترکیه و دیدن فایل‌های فروش خانه به آن مراجعه کنید سایت ترکیه هلپر می‌باشد. سایت ترکیه هلپر به نشانی https://turkeyhelper.com مرجع فروش خانه در شهر استانبول می‌باشد. می‌توانید با مراجعه به این سایت از آخرین قیمت‌های فروش خانه به پول ایران مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…