10 روز زمان برای راه اندازی سامانه املاک و اسکان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس: وجود صدها هزار خانه خالی در کشور به ویژه در تهران، عدم عرضه و احتکار مسکن یکی از عوامل نابسامانی و بالا رفتن قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بها است.
راه اندازی سامانه املاک

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از سید نظام الدین موسوی – نمانیده مردم تهران در مجلس، اگر سازمان امور مالیاتی تا ۱۰ روز آینده گزارش قابل قبولی درباره راه اندازی سامانه املاک ارائه نکند، وزرای راه و اقتصادی به مجلس احضار می شوند

سید نظام الدین موسوی گفت: اخذ مالیات از خانه های خالی یکی از شیوه های متداول در دنیا برای تحریک عرضه و کاهش تقاضا و در نتیجه متعادل شدن قیمت مسکن است که در کشور ما نیز از سالها قبل این موضوع در قوانین بودجه سالانه لحاظ شده است.

وی افزود: متاسفانه اجرای این قانون، معطل راه اندازی سامانه املاک و اسکان کشور است. وزارت راه و شهرسازی موظف بود حداکثر ظرف 6 ماه پس از تصویب این قانون –  یعنی تا پایان دیماه همان سال – سامانه ملی املاک و اسکان کشور را ایجاد کند.

10 روز زمان برای راه اندازی سامانه املاک و اسکان

وی ادامه داد: متاسفانه به رغم تعیین محدوده زمانی 6 ماهه برای ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان از سوی مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی نسبت به انجام این تکلیف قانونی اهمال کرد و با عدم راه اندازی این سامانه، اخذ مالیات از خانه های خالی نیز طی این سالها عملاً متوقف ماند.

مطلب پیشنهادی:  جریمه دو برابری مالکانی که در سامانه املاک ثبت‌نام نکردند

موسوی افزود: سامانه ملی املاک و اسکان نهایتاً پس از 5 سال معطلی در بهمن سال 98 رونمایی شد و در اردیبهشت ماه امسال تحویل سازمان امور مالیاتی شد اما به نظر می رسد این سازمان هم تاکنون نتوانسته است نسبت به بارگذاری و بهره گیری از این سامانه برای آغاز روند اخذ مالیات از خانه های خالی اقدام کند.

موسوی در پایان تصریح کرد: مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور اگر تا 10 روز آینده در خصوص راه اندازی سامانه املاک و اسکان اقدام نکرده و گزارش قابل قبولی در این باره ارائه نکنند؛ نمایندگان، وزرای راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی را به مجلس احضار خواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «فروش املاک در شمال تهران تا 93 میلیارد تومان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …