260 هزار پلاک کم دوام و ناپایدار در تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: حدود 95 درصد از بافت‌های فرسوده تهران در مناطق 7 تا 20 قرار دارد.
نوسازی شهر تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از فارس نیوز، جلسه مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و سازمان نوسازی شهر تهران با هدف بررسی راه‌های همکاری مشترک در زمینه اجرای پهنه‌بندی منطقه‌ای، بهسازی لرزه‌ای و تهیه طرح‌های کاهش خطر در مرکز عملیات اضطراری تهران برگزار شد.

در این جلسه بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک بین دو سازمان، تطبیق مرزهای بافت فرسوده بر اساس شاخص‌های تهران، ارسال طرح ایمنی بازار و تکالیف زمین مانده در این خصوص، رفع موانع اداری آن و پیگیری این موارد در قالب فعالیت کارگروه‌ها تاکید و مصوب شد.

علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های مشترک دو سازمان گفت: یکی از موضوعات مهم برای ما اجرای طرح قطب‌های پنج‌گانه فرماندهی و آمادگی است. بر مبنای این طرح شهر تهران به پنج پهنه تقسیم شده است که این پهنه‌ها شامل پهنه شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب و جنوب شرق و جنوب می‌شوند.

وی افزود: باید املاکی را شناسایی کرد و نقاطی از قبل مشخص شده باشد که به تناسب نیاز مردم چادر و سایر اقلام امدادی ذخیره شده باشد تا مردم در زمان وقوع بحران بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

سیاست‌های نوسازی مسکن

سیاست‌های نوسازی مسکن

کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این نشست مشترک گفت: یکی از سیاست‌های ما موضوع نوسازی مسکن است. امروز در شهر تهران 4500 هکتار بافت فرسوده مصوب داریم. بافت فرسوده هم با هدف پیشگیری از آسیب در هنگام وقوع زلزله تعریف شده است.

مطلب پیشنهادی:  خرید مسکن حمایتی یا مسکن مهر؟

وی یادآور شد: حدود 95 درصد از این محدوده ها در مناطق 7 تا 20 قرار دارد. یعنی ما اگر یک خط فرضی از خیابان شریعتی ترسیم کنیم که تا میدان انقلاب و بعد به میدان آزادی می‌رسد و ادامه پیدا می‌کند، 95 درصد بافت فرسوده ما پایین این خط قرار می‌گیرد.

حاجی علی‌اکبری با بیان این که سیاست‌های نوسازی شهرداری تهران از نیمه دوم دهه 80 شروع شد، افزود: تا به امروز از حدود 280 هزار پلاکی که در بافت‌های فرسوده تهران وجود دارد، 100 هزار پلاک نوسازی شده‌اند. با این حال هنوز 180 هزار پلاک کم دوام در بافت فرسوده پایتخت داریم که با احتساب کل تهران، این تعداد به حدود 260 هزار پلاک کم دوام و ناپایدار می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تشریح شرایط دریافت مسکن کارگری» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…