خرید مسکن حمایتی یا مسکن مهر؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
وزارت راه و شهرسازی: دولت بنا دارد که ساخت مسکن حمایتی را به همان شیوه مسکن مهر و مسکن ملی به تعاونی‌ها واگذار کند و البته جانمایی مسکن حمایتی در همان سایت‌های مسکن مهر است.
افت قیمت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، جزییات هزینه‌های خرید مسکن حمایتی نشان می‌دهد که پیش‌خرید مسکن دولتی چندان هم به صرفه نیست و هم اکنون گزینه ‎های ارزان‌تری برای خانه‌دار شدن بخشی از متقاضیان مسکن حمایتی وجود دارد.

افراد برای خرید مسکن دولتی باید حداقل متری پنج میلیون تومان هزینه بدهند و البته اقساط مسکن دولتی هم چندان سبک نیست. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که مسکن حمایتی در همان سایت‌های مسکن مهر ساخته می‌شوند و شیوه ساخت آن با مسکن ملی و مسکن مهر تفاوت خاصی ندارد.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خرید مسکن حمایتی تهران در تمام شهرهای جدید استان تهران منهای پردیس انجام می‌شود چرا که این منطقه دیگر ظرفیت اجرای پروژه مسکن حمایتی را ندارد.

او شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی و احتمالا شهرهای جنوبی تهران را از مناطقی دانسته است که مسکن حمایتی در آن ساخته می‌شود.

وی همچنین گفت: سال گذشته برآورد قیمت تمام شده هر مترمربع مسکن ملی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تا سه میلیون تومان بوده است و برای ساخت مسکن حمایتی باید بر اساس نرخ تورم و قیمت روز مصالح ساختمانی، برآورد جدید انجام شود.

مطلب پیشنهادی:  آب رفتن نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید

در همین زمینه ایرج رهبر، رئیس کانون انبوه‌سازان سراسری گفته است که بهای تمام شده هر مترمربع مسکن حمایتی در حال حاضر رقمی نزدیک به ۵ میلیون تومان است.

دولت قرار است برای مسکن حمایتی بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان وام پرداخت کند که نرخ سود این وام برای دهک‌های مختلف متفاوت است.

به جز این متقاضیان باید مبلغی را به عنوان آورده اولیه پرداخت کنند که هنوز رقم آن مشخص نیست اما پیش از این آورده اولیه مسکن ملی، ۴۰ میلیون تومان اعلام شده بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خانه خالی ها به سازمان امور مالیاتی معرفی شد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …