تشریح شرایط دریافت مسکن کارگری

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرایط دریافت مسکن کارگری مشابه شرایط دریافت مسکن حمایتی است که با فرمول فعلی دولت برای دریافت مسکن حمایتی، قشر ضعیف و کارگر قادر به خانه‌دار شدن نیست‌.
طرح مسکن حمایتی 

به گزارش دلتا مگ به نقل از اخبار ساختمان، دولت قرار بود ساخت مسکن ویژه و ارزان قیمت را برای کارگران کلید بزند اما اتحادیه‌های کارگری می‌گویند که ثبت‌نام برای مسکن کارگری در قالب همان طرح مسکن حمایتی انجام شده است و بسیاری از کارگران برای دریافت این واحدهای مسکونی اقدام نکرده‌اند چرا که شرایط دشوار پرداخت اقساط و پیش پرداخت‌ها از عهده کارگران خارج است.

اکبر شوکت، رییس کانون کارگران ساختمانی درباره سرانجام طرح ساخت مسکن ارزان قیمت کارگری می‌گوید: در حال حاضر خبری از مسکن ارزان برای کارگران نیست.

شرایط دریافت مسکن کارگری چیست؟

شرایط دریافت مسکن کارگری چیست؟

او درباره شرایط دریافت مسکن کارگری توضیح می‌دهد که این شرایط مشابه شرایط دریافت مسکن حمایتی است.

شوکت در ادامه می‌گوید: البته یکی از ایرادهای مهم طرح کارگری شیوه دریافت پیش‌پرداخت است. به عنوان مثال کارگری که کل سرمایه زندگی‌اش ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه محل سکونتش است، ناگهان به او اعلام می‌شود که باید ۵۰ میلیون تومان واریز کند و متاسفانه کارگران از عهده این ماجرا برنمی‌آیند و از چرخه دریافت مسکن دولتی حذف می‌شوند.

رییس کانون کارگران ساختمانی تاکید می‌کند که با فرمول فعلی دولت برای دریافت طرح مسکن حمایتی، قشر ضعیف و کارگر قادر به خانه‌دار شدن نیست‌.

وی درباره نحوه نام‌نویسی کارگران برای مسکن دولتی هم توضیح می‌دهد: تعدادی از کارگران را اتحادیه‌های کارگری ثبت‌نام کردند. در مجموع ۲۰۰ هزار واحد به کارگران تعلق می‌گیرد و ساخت آن به تعاونی‌های کارگری واگذار می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  انواع وام مسکن و نکات مربوط به آن

هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران هم، توضیح می‌دهد: بحث تولید مسکن ارزان کارگری در راستای طرح جهش تولید مسکن است و قرار بر این شد که تعدادی از واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن، برای قشر کارگر در نظر گرفته شود اما این طرح در حال حاضر با کمبود زمین مواجه است.

ابوی تاکید می‌کند: دولت باید زمین رایگان در اختیار کارگران قرار دهد و همچنین وام‌های ارزان و بلندمدت و شرکت‌های تعاونی مخصوص وجود داشته باشد تا سرمایه جمع شود و با کمک کارفرمایان ساخت‌وسازها انجام شود؛ در غیر این صورت کارگران به شکل دیگری صاحب‌خانه نخواهند شد.

پیشنهاد مطالعه: مطالب «ساخت مسکن در روستاها چقدر آب می‌خورد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…