حاشیه نشینی 20 میلیون ایرانی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس اعلام عضو کمیسیون عمران مجلس، امروز ۲۰ میلیون نفر در کشور حاشیه نشین شدند و تقریبا یک چهارم جمعیت ایران در حاشیه زندگی می‌کند.
زندگی 20 میلیون نفر در حاشیه شهر

به گزارش دلتا مگ به نقل از اخبار ساختمان، مجتبی یوسفی درباره افزایش ۵۰ درصدی نرخ تورم نقطه‌ای اجاره بها اظهار داشت: مسکن یک مولفه مهم در سبد خانوار محسوب می‌شود و قطعا در معیشت خانوار تاثیرگذار است و بسیاری از کشور‌ها با روش‌هایی توانسته‌اند بازار اجاره‌بها را کنترل کنند.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که مولفه‌های اقتصادی بر تمام بازار‌ها از جمله بازار مسکن و اجاره به طور مستقیم اثر می‌گذارد و در کشوری که با تورم ۵۰ درصدی مواجه بوده، بدیهی است که بازار مسکن هم متاثر از این نرخ تورم دچار تلاطم شود.

عضو کمیسیون عمران افزود: وقتی اقتصاد مولد تضعیف می‌شود و با افزایش نرخ تورم، قیمت انواع کالا و خدمات و همچنین در یک مدت زمان کوتاهی افزایش قابل توجیه پیدا می‌کند، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دارایی خود را وارد بخش مسکن می‌کنند تا سرمایه آن‌ها متاثر از نرخ تورم از بین نرود.

زندگی 20 میلیون نفر در حاشیه شهر

وی افزود: از این رو قطعا ثبات و بی‌ثباتی اقتصاد در بازار اجاره و مسکن به شدت تاثیرگذار است و به همین دلیل با افزایش قابل توجه اجاره‌بها در طول بازه زمانی کوتاه مواجه شده‌ایم.

افزایش پدیده حاشیه نشینی

مطلب پیشنهادی:  افزایش معاملات خرید مسکن در مناطق ۹ تا ۲۰ تهران

وی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی ناشی از اتخاذ سیاست‌های غلط اقتصادی و سیاست‌گذاری‌های نادرست در حوزه مسکن گفت: امروز ۲۰ میلیون نفر در کشور حاشیه نشین شدند و تقریبا یک چهارم جمعیت ایران در حاشیه زندگی می‌کند.

او می‌گوید: زندگی 20 میلیون نفر در حاشیه شهر به دلیل اتخاذ سیاست‌های غلط بخشی نگری بوده است. اگر نگاه متوازن در توزیع اعتبارات وجود داشت، امروز جمعیت حاشیه نشین به ۲۰ میلیون نفر نمی‌رسید.

وی با اشاره به نظارت‌ها برای اجرای بخشنامه‌ها برای رعایت سقف اجاره‌بها در کلانشهر‌ها گفت: در شرایطی که ما با این مولفه های اقتصادی و رشد نرخ تورم مواجه هستیم و قوانین مالیاتی به اجرا نمی‌رسد می‌د‌انیم که بخشنامه‌هایی ماننند رعایت سقف اجاره بها شعار است و کسی به آن توجه نکرده و خودمان می‌دانیم این بخشنامه‌ها هیچ تاثیری در بازار اجاره نداشتند.

مطالعه بیشتر: مطلب «نکات حقوقی خرید ملک ورثه‌‌ای» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…