پرداخت وام بدون ضامن تا سقف ۸۰ میلیون تومان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بانک مسکن در حال حاضر وام بدون ضامن را تا سقف ۸۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند و بنا به گزارش میدانی این نوع وام‌ها بنا به شرایطی هم اکنون و پیش از عید نوروز پرداخت می‌شود.
وام تعمیر مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادآنلاین، چندی پیش احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در خبری اعلام کرد که بانک‌‌ها باید برای پرداخت تسهیلات خرد زیر ۱۰۰ میلیون تومان دست از سختگیری بردارند و این نوع وام‌ها را بدون ضامن و با اتکا به رتبه اعتباری افراد در بانک‌ها پرداخت کنند.

تنها گزینه‌های وام زیر ۱۰۰ میلیون تومان این بانک‌ها، مربوط به وام جعاله یا وام تعمیر مسکن است که تا سقف ۸۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و وام ضروری تحت عنوان وام مرابحه است که سقف آن ۵۰ میلیون تومان است.

در همین زمینه بسیاری از بانک‌های بزرگ دولتی و خصوصی در یکی دوسال گذشته طرح تسهیلاتی را ارایه می‌دهند به نام، کارت اعتباری مرابحه خرید کالا که مبلغ این وام معمولا از 10 میلیون تا سقف 50 میلیون تومان است. در بانک مسکن وام مرابحه برای اموری مانند تعمیر یا کمک هزینه خرید مسکن یا رهن مسکن پرداخت می‌شود.

پرداخت وام بدون ضامن تا سقف ۸۰ میلیون تومان

فرمول محاسبه توان بازپرداخت اقساط بر اساس فیش حقوقی به این ترتیب است که 40 درصد مبلغ خالص دریافتی فیش حقوقی شما ملاک عمل قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  تاثیر ورود مهاجرین بر بازار املاک کشور

در حال حاضر بانک مسکن تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام جعاله یا وام تعمیر مسکن را پرداخت می‌کند. البته زوجین می‌توانند مبلغ بیشتری وام بگیرند که در این صورت مشمول وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن نمی‌شود.

شعب بانک مسکن توضیح می‌دهند برای پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی جعاله نیازی به ضامن نیست اما افراد باید سند خانه را به عنوان وثیقه در رهن بانک قرار دهند و از نظر اعتباری سنجش شوند تا در صورت نداشتن سابقه بدحسابی و توانایی پرداخت اقساط بانکی با تضمین حقوق خود، بتوانند وام را دریافت کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تسهیلات مسکن افزایش یافت» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…