چقدر محله قلهک تهران را می‌شناسید؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چنانچه قصد خرید خانه در منطقه 3 تهران را دارید و به دنبال خانه با قیمت مناسب هستید، با ما همراه باشید.
محله قلهک

بیشتر مناطق کنونی شمال شهر تهران در زمان‌های قدیم جزو روستاهای شمیرانات تهران بودند؛ محله قلهک تهران نیز یکی از همین روستاها است که بسیار زیبا و خوش‌ آب‌و هوا بود؛ این محله یکی از بهترین مناطق تهران است و افراد بسیاری تمایل به سکونت در این محله را دارند. اگر قصد خرید آپارتمان در قلهک را دارید و می‌خواهید بیشتر با این محله پرآوازه تهران آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

خرید آپارتمان در تهران

قلهک کدام منطقه تهران است؟

قلهک در شمال شهر پایتخت و منطقه 3 شهرداری قرار دارد که علاوه بر آب‌و‌هوای بسیار خوب، دسترسی مناسبی به سایر نقاط تهران دارد. از نظر موقعیت جغرافیایی این محله از شمال با محله صدر، از جنوب با محله قبا، از شرق با محله دروس و از غرب با محله خیابان شهید کلاهدوز (دولت) همسایه است. اگر بودجه مناسبی دارید، زندگی در محله قلهک انتخاب خوبی است. تاریخچه محله قلهک به زمان قاجار باز می‌گردد که در آن زمان به دلیل آب‌وهوای بسیار خوبی که بر این روستا حاکم بود، چند قنات از این محله عبور می‌کرد. اوج پیشرفت این منطقه به زمان سرجان کمپبل، وزیر مختار بریتانیا در ایران باز می‌گردد؛ وی با ساخت باغ تابستانی و واحدهای مسکونی زیاد برای کارکنان خود در این منطقه، باعث پیشرفت روزافزون آن شد.

بهترین خیابان قلهک کدام است؟

قلهک خیابان یخچال، اصلی‌ترین خیابان  این محدوده است که محله قلهک و دروس را به یکدیگر متصل می‌‎کند؛ علاوه بر آن خیابان‌های  هدایت، وارسته، فکوریان و  مشکانی جزو معابر مهم این محله به شمار می‌آید. برای زندگی در بهترین محله های قلهک تهران، می‌توانید کوچه‌های سجاد و یزدانیان را انتخاب نمایید.

خرید آپارتمان در قلهک

تاریخچه محله قلهک

قلهک از ترکیب قله و از کاف پسوند تشکیل شده که به معنی قله کوچک است. در گذشته در کنار جاده قدیم شمیران در محله قلهک کنونی قلعه کوچکی قرار داشت که مردم به آن قلعک می گفتند و به مرور زمان به قلهک تبدیل شد. مدارک موجود در حسینیه قلهک این موضوع را تایید می کند. لازم به ذکر است که قلهک در گذشته سکنه بسیار کمی داشت. این محله، روستایی در سیزده کیلومتری امام زاده صالح در دوره قاجار بود که از آن رودخانه‌های متعددی عبور می‌کردند که به سوی سفارتخانه‌های خارجی، قصر اعیان و اشراف سرازیر می‌شدند.

مطلب پیشنهادی:  دروس، محله‌ای با اصول شهرسازی

راه‌های دسترسی به قلهک

 اگر قصد رفت و آمد با اتومبیل خود را دارید، وجود بزرگراه صدر و همت در نزدیکی قلهک این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید به راحتی تردد کنید، علاوه بر آن محله قلهک ازلحاظ دسترسی به وسایل نقلیه عمومی نیز در شرایط مطلوبی قرار دارد و شما می‌توانید از ایستگاه مترو قلهک و خطوط بی‌آرتی در خیابان‌های کلاهدوز و شریعتی به هر نقطه از تهران که می‌خواهید تردد کنید.

امکانات قلهک

امکانات رفاهی این محله در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و شما با زندگی در این محله از هر جهت تامین هستید. این امکانات رفاهی عبارتند از:

 مناطق دیدنی قلهک

  • باغ قلهک
  • پارک موزه آب
  • گورستان متفقین

امکانات درمانی 

  • ساختمان پزشکان تهران
  • بیمارستان بزرگ مهر

اماکن دیدنی قلهک

  • بوستان محصل
  • پارک خلیج فارس
  • بوستان فرهنگ

قیمت خرید خانه در قلهک تهران چگونه است؟

فروش آپارتمان در محله قلهک تهران، همچنان از رونق خوبی برخوردار است و با توجه به اینکه این محله جزو مناطق بالا شهر تهران است، محله های اطراف قلهک نیز تحت تاثیر این محله قرار گرفته‌اند و تقاضا برای خرید آپارتمان و خانه نیز در آن‌ها نیز بالا است. زندگی در برج‌های لوکس محله قلهک می‌تواند برای هریک از ما تجربه جدیدی باشد. در زیر نمونه هایی از قیمت خرید آپارتمان در قلهک را از سایت ملکی دلتا برایتان آوردیم.

متراژ(متر)

سن بنا(سال)

قیمت هرمترمربع(تومان)

قیمت کل(تومان)

56

22

115,000,000

6,000,000,000

100

10

149,000,000

15,000,000,000

210

نوساز

238,000,000

50,000,000,000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

بهترین شهرک های اطراف تهران برای خرید خانه کدام است؟

اگر خواهان خرید یا اجاره خانه در مناطق ارزان و در حال پیشرفت تهران هستید، تا انتهای این گز…