بلاتکلیفی دولت در پروژه نهضت ملی مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: هیچ نیازی نیست که به سمت کشورهای خارجی برویم چرا که دولت باید تکلیف خود را در پروژه نهضت ملی مسکن مشخص کند.
4 میلیون واحد مسکونی

به گزارش دلتا مگ به نقل از عصرایران، محمدرضا رضایی‌کوچی گفت: در حال‌ حاضر متاسفانه از برنامه زمان‌بندی ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در چهار سال، عقب هستیم.

رضایی‌کوچی درباره آخرین وضعیت و پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: تنها یک وزارتخانه راه‌ و شهرسازی نمی‌تواند ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال جلو ببرد، باید کل حاکمیت و دولت پای کار بیایند. اما متاسفانه در حال‌حاضر هماهنگی‌های مناسبی بین دستگاه‌ها برای اجرای این طرح وجود ندارد.

رییس کمیسیون عمران افزود: تاکید ما بر تفکیک وزارت راه و شهرسازی است و معتقدم برای تسریع در ساخت و اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، باید یک وزارتخانه مستقل ایجاد شود و این تصمیم بسیار موثر است.

بلاتکلیفی دولت در پروژه نهضت ملی مسکن

محمدرضا رضایی‌کوچی ادامه داد: دولت باید در این حوزه سیاست‌گذاری کند، قرار نیست دولت سازنده باشد، باید تسهیلات و زمین ارایه دهد و بازار مصالح را کنترل کند، در این شرایط مردم خودشان خانه‌سازی کنند. بنابراین نیازی به ترکیه و چین نداریم و خودمان با ظرفیت‌هایی که در قانون پیش‌بینی کرده‌ایم، می‌توانیم با توان داخل این پروژه را به اجرا برسانیم.

مطلب پیشنهادی:  محله پونک تهران کجاست؟

رضایی‌کوچی با تاکید بر اینکه در بحث انتقال تکنولوژی از کشورهای خارجی هیچ مذاکره‌ای نداشتیم، گفت: عده‌ای فقط به دنبال این هستند که از کشورهای خارجی مصالح وارد کنند در حالی‌ که مجلس با این اقدام مخالف است.

رییس کمیسیون عمران گفت: هر چند که در قانون اعلام شد، شورای عالی مسکن ماهانه برگزار شود، اما معتقدم هر دو هفته یک بار جلسه شورای عالی مسکن باید برگزار شود و رییس جمهوری باید برای رفع مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن تمامی دستگاه‌ها را به خط کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «واحدهای خالی پردیس مشمول مالیات می‌شود» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…