واحدهای خالی پردیس مشمول مالیات می‌شود

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: با وجود اینکه طی ۲ سال آینده پردیس تبدیل به شهری با تمامی امکانات زیربنایی و روبنایی خواهد شد، قانون مالیات بر خانه‌های خالی برای واحدهایی که بیش از ۲ سال در پردیس خالی مانده‌اند، در جریان است.
شهر جدید پردیس

به گزارش دلتا مگ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص تازه‌ترین وضعیت تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس توضیح داد: اتمام واحدهای باقیمانده مسکن مهر، پروژه به پروژه، بلوک به بلوک و واحد به واحد در حال انجام است که اینکار با اولویت رفع نواقص واحدهای تحویلی، واحدهایی که در آستانه تحویل هستند، تامین منابع مالی برای تکمیل واحدهایی که در مرحله سفت کاری هستند، انجام می‌شود تا مشکلات مردم حل شود.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه ۲۰ قرارداد مشارکتی برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی پردیس به ارزش بیش از ۴ هزار میلیاردتومان منعقد شده است، گفت: در خصوص پروژه‌های روبنایی همچون مسجد، مدرسه، درمانگاه، فضای سبز و سایر خدمات عمومی در قالب بسته‌های مشارکتی کار در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه در دو سال آینده که محصولات پروژه‌های مشارکتی شهر به ثمر می‌نشیند گفت: با تعامل مناسب با شهرداری در خصوص تحویل خدمات شهری، پردیس به شهری با همه امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی تبدیل خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  قیمت 6 منطقه محبوب در تهران

واحدهای خالی پردیس مشمول مالیات می‌شود

همچنین پیرفرشی در خصوص تعیین تکلیف واحدهای خالی پردیس نیز اعلام کرد: حدود ۲ تا ۳ هزار واحد در شهر پردیس وجود دارد که عموما در اختیار دلالان قرار دارد و مالکان آنها واحدها را تحویل نگرفته اند و این واحدها مرتب در حال خرید و فروش است و منجر به سکونت نشده است.

پیرفرشی ادامه داد: تصمیم بر آن است تا واحدهای مسکونی خالی پردیس که بیش از ۲ سال خالی باشند، در قالب قانون مالیات بر خانه‌های خالی مشمول جریمه و مالیات شوند. این واحدها به امور مالیات معرفی خواهند شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «عرضه «رهن کامل» در بازار مسکن افزایش یافت» در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. احمدپور

    22 اسفند 1400 در 10:58 ق.ظ

    در فاز هشت دنبال خانه میگردم . کلی خانه خالی وجود دارد که مالک اکثر آنها خود بنگاهی ها هستند !! لطفا از خانه های خالی همین فاز شروع کنید که از امکانات و زمین دولت استفاده کرده اند و حالا ساکن نمی شوند . چرا ما که نیازمند مسکن هستیم بگردیم دنبال خانه چندتومن ارزانتر و این بنگاهیها از روی شکم سیری قیمت بالا برای خانه بگویند

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      28 اسفند 1400 در 2:45 ب.ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …