خرید خانه در شرق تهران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شرق تهران

خریدن یک ملک یکی از تصمیم های مهم زندگی هر فرد و یا خانواده می باشد. نکات بسیار زیادی هستند که شما باید به هنگام خرید خانه به آنها توجه کنید. این موضوع مخصوصا در مورد خرید خانه‌ای در کلان شهر ها مانند تهران حائز اهمیت بیشتری است. بنابراین اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید باید حتما از کارشناسان مجرب در منطقه مربوطه راهنمایی بگیرید. و حتما نکات مهم در این خصوص را در نظر بگیرید. چرا که با خرید خانه در شرق تهران بدون داشتن اطلاعات کافی در زمینۀ ملک و مسکن ریسک بزرگی می کنید و ممکن است به دام افراد سودجو و کلاهبردار گرفتار شوید.

مزایای خرید خانه در شرق تهران

از موارد اولیه مورد بررسی برای خرید خانه ، تعیین محدوده جغرافیایی آن است. هر منطقه‌ ای از شهر تهران مزایا و معایب خاص خود را دارد و شما باید بر اساس نیاز و شرایطی که دارید منطقه مورد نظر را انتخاب کنید. اگر محدوده شرق تهران را انتخاب کرده اید، ما برخی از ویژگی های آن را برای شما آورده ایم:

  • معمولا افراد ساکن در قسمت شرقی‌ تهران، ساکنینی قدیمی‌ تر هستند.
  • نوع مهاجرین سمت شرقی بیشتر از استان‌ های شرقی و شمالی کشور می‌باشد.
  • شرقی‌ ها بیشتر سنت ‌گرا هستند. این مسئله در پوشش و نوع معماری‌ این منطقه قابل مشاهده است.
  • میانگین عمر ساختمان‌ ها و جاده‌ های شرق تهران بیشتر از سایر مناطق است.
  • آمار جرایم در شرق کمتر از بقیه است و ساکنان شرق تهران از احساس امنیت بیشتری برخوردارند.
  • شرقی ‌ها بیشتر غذای سنتی می‌ خورند و بازار کباب در شرق گرم‌ تر است.
  • در شرق مغازه و فروشگاه‌ های محلی نسبت به پاساژ ها و مراکز تجاری بزرگ بیشتر دیده می‌ شود.
  • تراکم جمعیت و ساختمان ‌ها در شرق بیشتر است.
  • مراکز نظامی و پادگان‌ ها در شرق بیشتر است.
  • در شرق تهران فضا های سبز زیادی دیده می‌ شود که قدمت بالایی دارند.
  • اقلیت ‌های مذهبی مانند ارمنی ‌ها، کلیمی‌ ها و زرتشتی‌ ها بیشتر در شرق تهران ساکن هستند.

مناطق مختلف شرق تهران

در تهران مناطق 4، 8، 13، 14 و 15 جزو شرق تهران محسوب می شوند. طبیعتا هر بخشی از شهر، نواحی ای دارد که پرجمعیت‌تر از بقیه است. از محله های معروف شرق می توان نارمک، افسریه، تهرانپارس، قنات کوثر و پیروزی را نام برد. در ادامه برخی از آن ها را برای شما شرح می دهیم

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در وحیدیه + جدول

خرید خانه در تهرانپارس

تهرانپارس در بخش شمال شرقی و در منطقه 4 شهرداری واقع شده است. این محله توسط بلوار پروین به دو بخش تهرانپارس غربی و شرقی تقسیم شده است. شهرک‌ هایی نظیر شهرک امید، شهرک پارس و شهرک فرهنگیان در تهرانپارس قرار دارند. همچنین بزرگراه ‌هایی از قبیل رسالت، شهید زین الدین و شهید باقری نیز از این منطقه عبور می ‌کنند. این منطقهاز دسترسی مناسبی برخوردار است به طوری که سه ایستگاه مترو، خطوط بی آر تی و خطوط اتوبوس و تاکسی دارد.

برای خرید خانه در تهرانپارس باید توجه داشته باشید که محله تهرانپارس غربی از محله شرقی آن مدرن ‌تر و دارای خانه‌ های گران‌ تری است. از آنجا که تهرانپارس شرقی از تهرانپارس غربی کوچک‌ تر است، ترافیک کمتری داشته و جو نسبتا آرامی دارد. از نظر امکانات محله تهرانپارس غربی مراکز خرید، بانک، رستوران و مراکز تفریحی بیشتری دارد.

خرید خانه در پیروزی

یکی دیگر از ناحیه های شرقی تهران پیروزی است که با وجود خانه های سنتی و قدیمی، بافت آن روز به روز مدرن می شود. خانه های لوکس زیادی در این منطقه و به خصوص در محله الهیه تهران ساخته شده است. بهترین محله پیروزی، محله پرستار نام دارد که بافت خانه ‌هایش اکثرا سنتی است اما آپارتمان‌ های نوساز بسیاری نیز در آن دیده می ‌شود. از خیابان‌ های معروف پیروزی می ‌توان به خیابان نیروی هوایی، نبرد، صد دستگاه، چهارصد دستگاه، ابوذر، سلیمانیه و شکوفه اشاره کرد.

جمعیت محله پیروزی را دو گروه اصلی تشکیل می دهند، یکی گروهی که کارمندان و کارکنان ارتش هستند و دیگری مهاجرانی که از شهرستان های دیگر به این محله آمده اند. به طور کلی قیمت آپارتمان در پیروزی با توجه به نوساز یا قدیمی بودن آپارتمان، محله و متراژ خانه، متوسط رو به بالاست و از متری ۹ میلیون تومان شروع‌ شده و تا متری ۱۶ میلیون تومان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله دزاشیب و هرآنچه که از این محله باید بدانید+ جدول قیمت

آب‌وهوای بی‌نظیر محله دزاشیب و دسترسی راحتت و دور بودن از ترافیک همه ما را وسوسه می‌کند در…