ارزانی خانه تنها در این مناطق تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت مسکن در دی ماه سال جاری در هشت منطقه دیگر از تهران نسبت به آذرماه کاهش پیدا کرده که شامل مناطق ۲، ۴، ۶، ۷، ۱۱، ۱۲، ۱۸، ۲۰ پایتخت می‌شود.
تعداد معاملات مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، در شرایطی که تازه‌ترین آمار حاکی از تداوم افزایش قیمت و تعداد معاملات مسکن در تهران طی دی ماه است، از سوی دیگر در این ماه قیمت خانه در ۸ منطقه تهران کاهش و در ۱۴ منطقه دیگر افزایش داشته است.

آنچه که براساس آخرین آمارها اعلام شده است، متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران طی دی ماه به ۳۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۱ و ۲۰.۳ درصد افزایش یافته است.

در همین راستا تعداد معاملات انجام شده در این ماه حدود ۹.۸ هزار فقره بوده که در مقایسه با ماه قبل ۰.۵ درصد زیاد شده است که در این بین، بررسی جزئیات نشان می‌دهد که بیشترین قیمت هر متر خانه ۷۰ میلیون و ۲۲۰هزار تومان در منطقه ١ و کمترین آن با ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ تعلق گرفته است.

ارزانی خانه تنها در این مناطق تهران

بررسی تفاوت متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران در دی نسبت به آذر ماه سال جاری بیانگر این است که ۱۴ منطقه از تهران با افزایش قیمت مسکن در ماه موردنظر مواجه شده‌اند که در این بین، به ترتیب مناطق ۳، ۱۶ و ۱۹ بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت اجاره آپارتمان در منطقه تهرانپارس چقدر است؟

باید خاطرنشان کرد که تعداد معاملات مسکن در دی ماه سالجاری نسبت به آذرماه در ۱۵ مناطق تهران افزایشی بوده و در هفت منطقه دیگر کاهش داشته است.

کم‌ترین تعداد معامله مسکن به منطقه ۱۹ با ۹۳ معامله و بیشترین تعداد معامله نیز به ترتیب به مناطق ۵، ۱۰، ۴ و ۲ مربوط می‌شود.مناطق ۸، ۹، ۱۰، ۱۴، ۱۹ و ۲۱ با کاهش تعداد معامله مسکن در این ماه مواجه شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «امیدواری به برگشت قیمت ملک تا سطح متعارف» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…