چه تعداد خانه سازمانی شناسایی شده است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک مقام مسئول از شناسایی ۷۱۲۶ خانه سازمانی که سند عرصه آن به نام دولت است خبر داد و گفت: تمام دستگاه‌ها مکلف شده‌اند ظرف سه ماه فهرست خانه های سازمانی را اعلام کنند.
خانه های سازمانی

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد آنلاین، نسایی معاون واگذاری سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون تعداد خانه‌های سازمانی را احصا کرده‌اید؟ توضیح داد: نمی‌توانیم تعداد دقیق خانه‌های سازمانی را احصا کنیم به دلیل این که خانه‌های سازمانی دستخوش قوانین و مقررات مختلف بوده‌اند.

او با اعلام اینکه تعداد خانه‌های تحت مالکیت دولت ۷۱۲۶ مورد است، گفت: البته خانه‌های سازمانی نیرو‌های نظامی مستثنا از این آمار است.

بر اساس گفته وی، تاکنون ۷۱۲۶ خانه سازمانی را که سند عرصه آن به نام دولت است، شناسایی شده اما به این معنا نیست که خانه سازمانی دیگری وجود ندارد.

خانه های سازمانی

نسایی تاکید کرد که تمام دستگاه‌ها مکلف شده‌اند ظرف سه ماه فهرست خانه های سازمانی را به سازمان ملی زمین و مسکن ارائه دهند.

معاون واگذاری سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: اولین قانون در این حوزه مربوط به سال ۱۳۴۶ است. خانه های سازمانی از محل بودجه‌های عمرانی ساخته می شود، عرصه این خانه‌ها از محل اراضی دولت است.

او افزود: آمار خانه‌های سازمانی در حال حاضر ۷۱۲۶ مورد است و ما این آمار را استخراج کردیم که هزار و ۹۳ مورد فروش داشتیم که به حساب خزانه واریز شده است.

مطلب پیشنهادی:  تخلفات مشاوران املاک را گزارش دهید

او افزود: بالغ بر دو هزار مکاتبه صورت گرفته است تا قانون اجرا شود، ما راهکاری نداریم، باید مالک اعیان را پیدا کنیم، مالک اعیان وقتی کار به تخلیه خانه می‌رسد، می‌گوید که صاحبخانه نیست اما وقتی بحث سکونت است می‌گوید که خانه متعلق به اوست.

نسایی در خصوص اینکه چرا احکام صادره اجرایی نمی‌شود، گفت: سالها است که در مشهد تلاش می‌کنیم تا عرصه‌ای را که اوقافی است به مزایده بگذاریم اما موفق نمی شویم؛ چرا که در اجرای حکم مشکل داریم و همکاران ما برای اجرای حکم درگیر می‌شوند، آن هم به خاطر یک خانه سازمانی که متولی آن دستگاه دیگری است.

مطالعه بیشتر: مطلب «بانک ها به احتکار مسکن روی آورده‌اند» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …