تخلفات مشاوران املاک را گزارش دهید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد که مردم می‌توانند تخلفات مشاوران املاک را به شماره تلفن ۷۳۳۴ اتحادیه اطلاع دهند.
تخلفات مشاوران املاک

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، مصطفی‌قلی خسروی به غیرمنطقی بودن حق‌الزحمه مشاوران املاک اشاره کرد و گفت: مهرماه سال گذشته، دولت قبل در یک اقدام غیرکارشناسی و دستوری، حق‌الزحمه مشاوران املاک را که تا پیش از آن نیم درصد به ۲۵ صدم درصد کاهش داد.

او ادامه داد: اخیرا نیز به اتاق اصناف، نامه نوشتیم و خواستار تجدیدنظر در حق‌الزحمه مشاوران املاک شدیم.

قلی خسروی می‌گوید کاهش دستوری نرخ منجر به افزایش جرم شده است و افزود: تلفن ۷۳۳۴ اتحادیه مشاوران املاک برای دریافت شکایات وجود دارد، اما در مراحل بعد، شاکی باید به صورت مکتوب شکایت خود را بنویسد.

تخلفات مشاوران املاک

وی با تاکید بر اینکه املاک بیشترین پلمب را در بین صنوف دارد، گفت: اینطور نیست که نظارتی در کار نباشد. اتحادیه مشاوران املاک، بنا به اذعان اداره اماکن، بیشترین پلمب را در بین صنوف دارد که نشان می‌دهد اغماضی با متخلفان نداریم و جداً با تخلفات برخورد می‌کنیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: بر اساس جوازهای صادره در شهر تهران بیش از ۱۲ هزار مشاور املاک دارای پروانه کسب و در کل کشور بیش از ۱۳۰ هزار مشاور وجود دارد. بنابراین صنف ما باعث ایجاد شغل در جامعه شده و به نوعی بار بیکاری دیگر بخش‌ها را به دوش می‌کشد، اما چرا برخی آقایان دائما صنف مشاور املاک را می‌کوبند؟

مطلب پیشنهادی:  تسهیلات ساخت مسکن ۱۴ برابر می‌شود؟

بر اساس گفته وی، دلال تلاش می‌کند با دلالت، دو نفر را به هم برساند، اما بعضی افراد نمی‌خواهند دلال را به این نام بشناسند.

قلی خسروی با اظهار به اینکه مشاوران املاک نوک پیکان بخش مسکن هستند که اگر ضعیف شوند اقتصاد ضعیف خواهد شد، گفت: اتحادیه مشاوران املاک ۱۰۰ بازرس در سطح شهر تهران دارد که در تمام مناطق فعال هستند؛ منتها مشکلاتی وجود دارد که باید با ادارات دیگر حل شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «امکان ثبت نام زنان مطلقه در مسکن ملی وجود دارد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …