قیمت اوراق در بازار مسکن از مرز 110 هزار تومان عبور کرد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق قاعده جدید بانک مسکن سقف خرید وام برای مجردین ساکن تهران برابر با 280 میلیون تومان و برای متاهلین برابر با 480 میلیون تومان اعلام شد.
قیمت اوراق در بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ آمارهای ثبت شده از قیمت اوراق تسه در بازار نشان از صعود مجدد قیمت اوراق در بازار مسکن داشته و از مرز 110 هزار تومان عبور کرده است.

در همین راستا در ابتدای آذر ماه، بانک مسکن به مناسبت سالروز تاسیس این بانک تصمیم گرفت قاعده‌ای جدید در مورد خرید اوراق تصویب کند که طی آن مشتریان کافی است برای دریافت وامی مشخص تنها نیمی از اوراق را خریداری کنند و نیم دیگر را با نرخ سود اسمی 18 درصد طی هشت سال از بانک مسکن اخذ کنند.

در روز 19 دی ماه هزینه اوراق تسه در بازار مسکن 111 هزار تومان به دست آمد که هزینه وام را برای مجردین درصورت استفاده از تسهیلات به 31 میلیون و 80 هزار تومان و بدون استفاده از تسهیلات به 62 میلیون و 160 هزار تومان رسانید.

هزینه وام مسکن برای متاهلین نیز در این روز برابر با 53 میلیون و 280 هزار تومان بوده که درصورت عدم استفاده از تسهیلات دو برابر این رقم یعنی 106 میلیون و 560 هزار تومان خواهد بود.

روند صعودی قیمت اوراق در بازار مسکن

روند صعودی قیمت اوراق در بازار مسکن

از آن جا که مشتریان این بازار دو هزینه را برای دریافت وام باید پرداخت کنند در نتیجه نرخ سود وام مسکن برای آن ها از میزان اسمی خود جدا شده و متناسب با هزینه اوراق تغییر خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی:  افزایش آپارتمان های رهن کامل در بازار اجاره

در ادامه، مشتریان در طول 12 سال باید هزینه وام را در حالت های مختلف پرداخت کنند. اگر در نظر بگیریم که مشتریان در بازار مسکن سقف وام را تهیه کرده باشند بنابراین مجردین در صورت استفاده از تسهیلات بانک مسکن 369 میلیون تومان و در صورت عدم استفاده از این تسهیلات باید 382 میلیون تومان را پرداخت کنند.

هزینه مازادی که متاهلین نیز با کسر هزینه اولیه باید در طول 12 سال پرداخت کنند برابر با 646 میلیون تومان در صورت عدم استفاده از تسهیلات بوده و در صورت استفاده از این تسهیلات نیز برابر با 635 میلیون تومان خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «طرح ملی مسکن تقویت کننده مسکن مهر است» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن وامی است که برای رفاه مستاجران و تامین تمام یا بخشی از هزینه رهن منزل مسکون…