سهم بالای مسکن در سبد هزینه‌های خانوار

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه‌ و شهرسازی می‌گوید که در حالا حاضر قسمت قابل توجهی از سبد هزینه‌های خانوار صرف مسکن می‌شود از همین رو وظیفه با تمام توان مشکل مردم را حل کنیم.
قیمت نجومی مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، رستم قاسمی به سهم مسکن در سبد هزینه‌ خانوار اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم این موضوع را که با معیشت مردم گره خورده است با همه توان خود حل کنیم.

او گفته است که این امر حتما محقق خواهد شد. به‌ ویژه اینکه تجربه آن در گذشته وجود دارد که می‌توانیم با اصلاح نواقض و معایب طرح‌های گذشته این مشکل را برطرف کنیم.

لزوم بررسی و حل مشکلات مربوط به مسکن

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به آغاز جلسات سه‌روزه دولت از امروز برای تصمیم‌گیری درباره بودجه، اظهار داشت: یک بخش از تبصره‌های مهم متعلق به وزارت راه‌وشهرسازی است. در این جلسات موضوعات مختلف در حوزه مسکن همچون زمین، تغییر کاربری، الحاق و سایر موضوعات مرتبط مطرح و مسائل و مشکلات آن بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به آمار و ارقام موجود، از تامین بخشی از زمین مورد نیاز در کشور خبر داد و گفت: تقریبا زمین سهمیه اول استان‌ها تامین شده است؛ در این راستا جلسات متعددی برای ایجاد بانک زمین برگزار شده است و همکاری‌ها انجام شده تا به نتیجه کنونی دست پیدا کنیم.

سهم مسکن در سبد هزینه‌

وزیر راه‌وشهرسازی در تکمیل توضیح خود با اظهار اینکه برخی از استان‌ها در این زمینه پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند و عملیات اجرایی فاز اول را شروع کرده‌اند، اظهار کرد: با‌این‌حال هنوز در برخی از استان‌ها مشکلات جدی داریم که باید به‌سرعت برای رفع این مشکلات تدبیری اندیشیده شود.

مطلب پیشنهادی:  نفوذ فایل فیک به استارت‌آپ‌های مسکن

قاسمی با بیان اینکه مسئول هستیم که زمین مورد نیاز برای ساخت ۴ میلیون مسکن را تامین کنیم، تاکید کرد: هم‌اکنون بر اساس آمار، برای ساخت بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی زمین در اختیار داریم.

بر اساس گفته وی، این آمار در شهرها و استان‌های مختلف، متفاوت است. در برخی از استان‌ها و شهرها با وجود داشتن متقاضی، هنوز اقدامی نشده و در مقابل در برخی از شهرها و استان‌ها مشکل کمبود زمین وجود ندارد.

لزوم تصمیم‌گیری درباره نحوه ساخت مسکن با تجربه مسکن مهر

قاسمی با بیان اینکه بحث زمین، ساخت و نحوه ساخت ممکن است در هر منطقه‌ای متفاوت باشد، تصریح کرد: باید روی مسئله نحوه ساخت در قالب خودمالکان،‌ انبوه‌سازان و تعاونی‌ها گفت‌وگو و تصمیم‌گیری شود. تجربه خوبی در مسکن مهر وجود دارد و اشکالاتی که در دوره ساخت این طرح وجود داشته است، می‌تواند در دستور اصلاح قرار بگیرد و در نهایت بهترین روش انتخاب شود.

مطالعه بیشتر: «کاهش قیمت مسکن در مناطق جنوبی تهران» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…