طرح ملی مسکن تقویت کننده مسکن مهر است

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
افراد مجرد که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام می‌کنند باید در زمان تحویل واحد متاهل شده باشند، در غیر این صورت قیمت واحد طبق کارشناسی روز برای متقاضیان محاسبه می‌شود.
طرح های مسکن مهر

به گزارش دلتا مگ و به نقل از معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، طرح ملی مسکن تقویت کننده طرح های مسکن مهر است و بخش زیادی از نقص‌ها و معایب آن برطرف شده است.

فخرانی گفت: در استان کمبود ۱۸ هزار واحد مسکونی داریم اما اگر نرخ ازدواج و تخریب واحدهای مسکونی را به این آمار اضافه کنیم، که حجم نیاز و تقاضا، شدت بالایی خواهد یافت که باید با برنامه‌ریزی درست بخشی از این نیازها برآورده شود.

او با اشاره به اینکه در افقی چهار ساله ۴۶ هزار تولید واحد مسکونی در استان برنامه‌ریزی شده است گفت: با توجه به شرایط موجود کشور این طرح مناسب‌ترین طرح است و بعد از تنفس دو ساله‌ی دوره‌ی ساخت، بازپرداخت بیست ساله برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

همچنین گفت: حدودا ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از عملیات اجرایی این طرح شروع شده است و در آینده‌ای نزدیک، قراردادها انجام خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به کیفیت ساخت مسکن گفت: برای کیفیت هر چه بیشتر این واحدهای مسکونی از ناظران نظام مهندسی استفاده خواهیم کرد و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت بتن و میلگرد نیز پیش‌بینی شده است، همچنین متقاضیانی که هماهنگی بیشتری دارند.

مطلب پیشنهادی:  رشد احتمالی معاملات ملکی در آخرین ماه بهار

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر طرح‌های باقیمانده مسکن مهر خوشبختانه همه به بهره‌برداری رسیده‌اند گفت: تعدادی از طرح های مسکن مهر که فاقد متقاضی هستند و امکان ورود به طرح را ندارند تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

در قانون جهش تولید مسکن از همه ظرفیت‌های مسکن در بخش خصوصی و دولتی استفاده می‌شود و تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در بجنورد و ۳۰۰ میلیون تومانی در شهرستانها مشمول متقاضیان خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قیمت خانه در پونک چند؟» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …