راهکارهای اجتناب از رکود فرسایش ساخت‌‌ و سازها

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت توسعه ساختمان خوارزمی: چالش شرایط فعلی در حوزه ساختمان در دو بخش نمود مهم‌‌‌تری دارد؛ عدم تمایل نسبی متقاضیان خرید، و عدم تمایل نسبی متقاضیان سرمایه‌‌‌گذاری.
فرسایش ساخت‌‌ و سازها

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از سعید احسانی مدیرعامل شرکت توسعه ساختمان خوارزمی، برای رونق فعالیت در صنعت ساختمان و اجتناب از رکود فرسایش ساخت و سازها نیاز به محرک دارد.

احسانی گفت: واقعیت این است که شرایط اقتصادی فعلی ‌‌‌ما با شرایط اقتصادی ۴۰ سال گذشته‌‌‌مان تفاوت چندانی ندارد، یعنی دقت کنید، در هر بازه‌ای روند‌‌‌های افزایشی نرخ ارز، افزایش نرخ تورم، افزایش تحریم‌‌‌ها، رکود و… همواره‌‌‌ با نوساناتی همراه بوده است.

وی در ادامه افزود: حوزه ساختمان متاسفانه حوزه‌‌‌‌‌‌ای است که سرمایه‌‌‌گذاری‌های غیرحرفه‌‌‌ای در آن زیاد انجام می‌‌‌شود.

یعنی در زمان‌‌‌های رونق، مثلا پزشکان، صاحبان صنعت و حتی فعالان حوزه بازار سرمایه و بورس در این حوزه وارد می‌‌‌شوند. عملا چیزی که به مرور اتفاق افتاده، این است که حدود ۶۰ درصد تقاضا در بخش سرمایه‌‌‌گذاری ساختمان، از این حوزه خارج شده که سهم بزرگی از آن متعلق به سرمایه‌‌‌گذاران غیرتخصصی این حوزه بوده است.

راهکارهای فرار از رکود فرسایش ساخت‌‌ و سازها

راهکارهای فرار از رکود فرسایش ساخت‌‌ و سازها

این مقام مسوول در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای رونق فعالیت در صنعت ساختمان و اجتناب از فرسایشی ساخت‌‌ و سازها پیشنهاد می‌‌‌کنید،گفت: رونق نیاز به محرک دارد. این محرک‌‌‌ها همان‌‌‌طور که عرض کردم، باید هر دو بخش عرضه و تقاضا را شامل شود.

مطلب پیشنهادی:  خرید آپارتمان در جنوب شرق تهران

 آمارها می‌‌‌گویند در سال برای حدود ۹۰۰ تا یک‌‌‌میلیون واحد مسکونی تقاضای جدید داریم. با توجه به تقاضای انباشته‌‌‌ای که از سال‌‌‌های گذشته بوده، امروز آماری که می‌‌‌دهند، به ۵/ ۳ میلیون کسری مسکن می‌‌‌رسد. یعنی این پتانسیل تقاضای مسکن وجود دارد.

آمارها نشان می‌‌‌دهد که در ماه‌‌‌های اخیر بیشترین معاملات برای مناطق به ترتیب ۵، ۱۰ و ۴ تهران است، پس مناطق متوسط یا رو به پایین بالاترین معاملات را دارد.

از باب قیمت، دامنه قیمتی بیشترین معاملات‌‌‌ در هر مترمربع بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان بوده که ۱۷ درصد معاملات در این رنج قیمتی بوده، ۱۵درصد معاملات در رنج قیمتی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان بوده و ۱۲ درصد معاملات بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بوده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «استقبال خریداران مسکن از آپارتمان های نقلی و قدیمی» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…