عدم رعایت استانداردهای تهیه بتن در ساخت و سازها

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
استفاده از تکنسین‌های فنی، اجرای مقررات ملی ساختمان و رعایت استانداردهای ملی اجباری ۶۰۴۴، افزایش عمر مفید ساختمان‌ها در ایران و صنعت ساخت و ساز را در کشور تسهیل خواهد کرد.
بتن در ساخت و سازها

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از مصطفی احمدوند، رئیس مرکز تحقیقات بتن، متأسفانه به استانداردهای تهیه بتن در ساخت و سازها توجه نمی شود.

دبیر انجمن بین المللی بتن ایران تاکید کرد: سازهای بتنی با دوام مقاوم در برابر زلزله، آتش سوزی، انفجار، پیشگیری از وقوع سیل و فرونشست‌های شهری از مهم‌ترین خواسته‌های جامعه مهندسی کشور در حوزه ساخت و ساز است که باید زمینه اجباری شدن آن در کشور فراهم شود.

احمدوند اجرای افزود: استفاده از افزودنی‌های بتن و نقش آنها در ارتقا کیفی بتن در ساخت و سازها و مزایای کاربرد همزمان بتن و فولاد (کامپوزیت‌ها) در ساخت مقاطع سازه‌های بلند مرتبه ضروری است.

وی افزود: متأسفانه بی توجهی به اجرای مقررات ملی ساختمانی و عدم رابطه بین دانش اقتصاد و اقتصاددانان، دانش مهندسی با مهندسان و مهارت‌های تکنیکی با تکنیسین‌ها از مهمترین زمینه‌های آسیب صنعت ساخت و ساز کشور است.

رئیس مرکز تحقیقات بتن تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های اجرایی به اجباری شدن استفاده از استانداردها و عملی شدن آن در پروژه‌ها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

مطلب پیشنهادی:  بازار مسکن دچار رکود تورمی خواهد شد

همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط شکل گیری نظم نوین جهانی پساکرونا ، جامعه امروز ایران تحت تأثیر این تغییرات حاصل از پاندمی و تحریم‌های موجود با مشکلات جدی مواجه است که یکی از مهمترین دلایل آن ناکارآمدی مدیریت اجرای برنامه‌های چشم انداز توسعه ایران در شرایط کنونی است.

دبیر انجمن بین المللی بتن ایران اظهار داشت: در چنین شرایطی، رسالت نوین نظام پژوهش، نوآوری، فناوری و حوزه آموزش و تعلیم مهارت‌های تکنیکی، تربیت مهندسان فنی، کمک مهندس فنی و تکنسین‌های تخصصی شایسته و صلاحیت دار به عنوان ثروت اجتماعی ایرانی برای ورود به بازار کسب و کار در نظم نوین جهانی پساکرونا است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «زمان تسهیلات پرداختی بخش ساخت مسکن سه سال شد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 293

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

زمین رایگان دولتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی به افرادی که در کلان شهر‌ها ساکن هستند زمین رایگان تخصیص…