وزیر راه: ورود فناوری برای ساخت مسکن ارزان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی می‌گوید که قرار است فناوری‌‌های نوین در راستای ارزان‌سازی ساخت مسکن وارد کشور شود.
فناوری های نوین ساخت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: هدف وزارت راه و شهرسازی از مذاکره با شرکت‌های خارجی فقط ورود فناوری‌های نوین ساخت‌ و ساز مسکن است؛ چرا که ما به‌دنبال ارزان‌سازی مسکن هستیم.

قاسمی تاکید کرد که قرار نیست هیچ کارگر، مهندس و مصالح ساختمانی چینی وارد کشور شود.

وزیر راه و شهرسازی دیروز نیز با انتقاد شدید از عملکرد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با تأکید بر اینکه «باید به‌سمت سیستم‌های نوین در بخش حمل‌ونقل و مسکن حرکت کنیم»، گفته بود: در بخش ساخت‌ و ساز مسکن کیفیت خوبی نداریم.

او ابراز کرده که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی 27 هکتار زمین در بهترین منطقه تهران را در اختیار دارد، این مرکز امکانات پژوهشی خوبی دارد اما با این حال کیفیت ساخت‌وساز مسکن در کشور بسیار بد است.

قاسمی توضیح داد: امروز عمر ساختمان‌های کشور 15 تا 20 سال است و ما در بحث صنعتی‌سازی مسکن مسیر دو و سه را هم طی نکردیم اما دنیا از مسیر هشت عبور کرده است.

مطلب پیشنهادی:  کارت اعتباری 100 میلیونی برای خرید مصالح ساختمانی

فناوری های نوین ساخت مسکن

وی با یادآوری به‌خاطر مسئولیتم در وزارت نفت به کشورهای بزرگی از شرق و غرب دنیا سفر کرده‌ام، گفت: در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین مسکن عقب‌ماندگی زیادی داریم با اینکه هنوز جزئیات ورود فناوری را اعلام نکرده‌ایم برخی می‌گویند: «وزارت راه می‌خواهد چینی‌ها را برای ساخت‌وساز مسکن به ایران بیاورد، ما فقط می‌خواهیم فناوری صنعتی‌سازی را به کشور وارد کنیم و قرار نیست هیچ نیروی کار خارجی (چینی) یا کشور دیگری وارد ایران شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زمان ساخت مسکن در کشور حداقل دو سال است، گفت: این در حالی است که در دنیا ساختمان‌های 12طبقه را در شش ماه می‌سازند.

مطالعه بیشتر: مطلب «دولت توانایی ساخت وساز مسکن ندارد» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…