فقط 10 درصد مردم موفق به اخذ وام مسکن شدند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی کمتر از ۱۰ درصد موفق به اخذ وام ودیعه مسکن شدند.
پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بر اساس آمار منتشره از وزارت راه و شهرسازی تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر متقاضی در سامانه تسهیلات کمک ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند.

آمار موجود نشان می دهد که از این تعداد بیش از ۶۳۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده و بیش از ۱۳۰ هزار نفر تسهیلات را دریافت کرده اند.

به عبارت دیگر تنها کمتر از ۸ درصد (۷.۹ درصد) مستأجران متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن توانسته اند آن را دریافت کنند که گفته می‌شود بخش مهمی از آنها، تسهیلات گیرندگان ۲۵ و ۴۰ میلیون تومانی بوده و سهم دریافت کنندگان تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی کمتر بوده است.

یکی از مهم‌ترین مشکلات متقاضیان وام ودیعه مسکن، مربوط به رد درخواست متقاضیان است چراکه در مرحله اول متقاضی تایید و در هنگام ورود به مرحله دوم متقاضی با رد درخواست مواجه می‌شود.

اخذ وام ودیعه مسکن

مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند که متقاضیان وام ودیعه مسکن برای دریافت پیامک به سایت مراجعه کنند و کسانی که تاکنون پیامک دریافت نکرده‌اند، حتما دوباره به سامانه مراجعه کنند، چراکه به‌ طور قطع مدارک آن‌ها ناقص بوده و باید دوباره اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند.

مطلب پیشنهادی:  سیمان روی دست کارخانه‌ها ماند

گفتنی است متقاضیانی که مدارک آن‌ها تکمیل‌ شده، در اولین فرصت و ظرف ۲۴ ساعت به نظام بانکی معرفی خواهند شد.

از سوی دیگر کسانی که دارای خانه استیجاری، قرارداد معتبر و کد رهگیری باشند، می‌توانند در استان تهران ۷۰ میلیون تومان، در سایر کلان‌شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان و در شهر‌های کوچک هم ۲۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

آنطور که اعلام شده است برخی از متقاضیان شرایط لازم از جمله مجرد بودن و یا نداشتن کد رهگیری را داشته باشند، این متقاضیان امکان دریافت تسهیلات را ندارند.

لازم به توضیح است که سقف اعتبار برای تسهیلات در نظر گرفته ۱۰هزار میلیارد تومان است و تا زمان اتمام این اعتبارات و متقاضیان می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت خانه های 50 متری در تهران» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…