بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی در تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در روزهای اخیر عمده واحدهایی که به بازار معاملات مسکن با نیت فروش به متقاضیان عرضه شدند واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال بودند.
واحدهای مسکونی در تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، اطلاعات دریافتی از تازه‌‌‌ترین فایل‌‌‌های عرضه شده به بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی در تهران، جنس غالب عرضه به این بازار در روزهای اخیر را نشان می‌دهد.

هم‌‌‌اکنون عرضه فایل نوساز و کم سن و سال نیز در بازار معاملات مسکن وجود دارد اما سهم عمده عرضه، مربوط به واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از 10 سال است.

از آنجا که میانگین قیمت این واحدها در مقایسه با واحدهای مسکونی نوساز و کم سن وسال فاصله نسبتا زیادی دارد این گروه از واحدهای مسکونی دست کم طی سه سال گذشته متقاضیان زیادی برای خرید نسبت به واحدهای با عمربنای کمتر یا آپارتمان‌‌‌های نوساز و کلید نخورده داشته است.

بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد علت افزایش فایل‌‌‌های با عمربنای بیش از 10 سال و بعضا بیش از 15 سال در بازار معاملات مسکن شهر تهران در روزهای اخیر، افزایش تقاضا برای تبدیل به احسن واحدهای مسکونی است.

در حالی که طی یکی دو ماه گذشته حضور متقاضیان تبدیل به احسن واحدهای مسکونی در بازار معاملات مسکن شهر تهران افزایش یافته است، این موضوع منجر به افزایش خرید و فروش واحدهای مسکونی با عمربنای بالا در بازار ملک شده است.

فروشنده‌‌‌های این آپارتمان‌‌‌ها افرادی هستند که قصد دارند بعد از فروش واحدهای خود که عمربنای بیش از 10 تا 15 سال دارند اقدام به خرید واحد دیگری با عمربنای پایین‌‌‌تر کنند.

مطلب پیشنهادی:  کمبود سیمان، مسکن مهر را زمین زد!

همین موضوع باعث شده است میانگین سطح قیمت این فایل‌‌‌ها در محدوده متعارف یا حتی کمتر از عرف منطقه‌‌‌ای که در آن واقع شده‌‌‌اند، قرار بگیرد.

تازه ترین فایل خرید و فروش واحدهای مسکونی در تهران

تازه ترین فایل خرید و فروش واحدهای مسکونی در تهران

توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است، چراکه قیمت مسکن در تهران با توجه به نوع ساختمان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

  • خرید خانه در دولت خیابان حسام عراقی، با متراژ 107 متر و 5 سال ساخت/ قیمت: 60 میلیون
  • خرید آپارتمان در پیروزی خیابان تاجری، با متراژ 115 متر و نوساز/ قیمت: 25 میلیون و  217 هزار.
  • قیمت مالک در کامرانیه جنوبی، خیابان بیات با مساحت 90 متر و یک سال ساخت / قیمت: 85 میلیون.
  • مظنه قیمت آپارتمان در تهرانپارس با متراژ 106 متر و 19 سال ساخت / قیمت: 26 میلیون و 410 هزار.

پیشنهاد خرید: اگر قصد سکونت در منطقه 20 تهران را دارید، خرید آپارتمان درشهرری هترین گزینه است که در سایت ملکی دلتا آگهی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…