خرید متری مسکن در طول زمان با اوراق سلف

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اوراق سلف مسکن که همان خرید به‌صورت متری است، به افراد کمک می‌کند که متراژ مشخصی از یک مسکن را خریداری کنند.
خرید متری مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، سازمان بورس و اوراق بهادار اخیراً امکان خرید متری مسکن از محل انتشار اوراق سلف موازی استاندارد را فراهم کرده است.

متقاضی می‌تواند متناسب با میزان موجودی و دارایی خود، چند متر از یک ساختمان و آپارتمان را در چند سال تا سقف ۸۰متر خریداری کند.

به دلیل برخی خلأهای قانون پیش فروش ساختمان، بسیاری از خانوارها حاضر به پذیرش ریسک سرمایه گذاری در پیش فروش مسکن نیستند. لذا با توجه به شفافیت بازار سرمایه، امکان سرمایه گذاری در خرید مسکن هم به صورت پرداخت ارقام در طول زمان فراهم می‌شود و هم اینکه به حفظ ارزش دارایی‌های خانواده همزمان با رشد بازار سرمایه، کمک خواهد کرد.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد توان خرید یک واحد مسکونی به‌صورت کامل را ندارند، اما در عین حال نمی‌خواهند سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را از دست بدهند، لذا خرید متری مسکن به اقشار مختلف جامعه کمک می‌کند تا با پس‌اندازهای اندکی که دارند، وارد بازار مسکن شوند.

یاسر امامی مدیرعامل شرکت انبوه ساز وابسته به بانک عامل بخش مسکن با بیان اینکه متقاضی می‌تواند متناسب با میزان موجودی و دارایی خود، چند متر از یک ساختمان و آپارتمان را خریداری کند، گفت: این فرد می‌تواند طی سنوات متوالی نسبت به خرید متراژهای مختلف اقدام کند تا به سقف ۸۰ متر طی سه سال برسد.

مطلب پیشنهادی:  رشد احتمالی معاملات ملکی در آخرین ماه بهار

مدیرعامل شرکت فعال در سرمایه‌گذاری گفت: اوراق سلف موازی استاندارد می‌تواند خرید متری مسکن را در بستر بازار سرمایه رقم زند.

امامی گفت: اوراق سلف موازی برای یک پروژه از سوی ناشر که در حال حاضر سرمایه‌گذاری مسکن است، منتشر شده و فرد می‌تواند متناسب با میزان موجودی و دارایی خود، چند متر از یک ساختمان و آپارتمان را خرید کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «وضعیت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن اصفهان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…