خانه دار شدن مردم آسان می شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در شرایط اقتصادی و وضعیت کنونی درآمدهای مردم، اوراق سلف موازی استاندارد می‌تواند باعث خانه‌دار شدن بسیاری از خانوارهای ایرانی شود.
اوراق سلف موازی استاندارد

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، اوراق سلف موازی استاندارد با تعریف جدید می‌تواند خرید متری مسکن را در بستر بازار سرمایه رقم زند.

یاسر امامی درخصوص اینکه تعریف این اوراق پس از مطالعات قابل توجه و مذاکرات جدی با وزارت راه و شهرسازی، بورس کالا و سازمان بورس و اوراق بهادار رخ داده است گفت: اکنون امیدنامه لازم برای استفاده از این ابزار تهیه و اساسنامه مرتبط نیز تنظیم شده و منتظر تاییدیه نهایی سازمان بورس و اوراق بهادار برای انتشار این اوراق هستیم.

یاسر امامی در توضیح این مطلب اظهار کرد: اوراق سلف موازی استاندارد می‌تواند یاری‌رسان خریداران مسکن باشد به خصوص اینکه پیش‌خرید مسکن نیز در شرایط کنونی قابل اتکا نیست.

سرمایه‌های خرد در بازار سرمایه

مدیرعامل  شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن خاطرنشان کرد: فرد می‌تواند متناسب با میزان موجودی و دارایی خود، چند متر از یک ساختمان و آپارتمان را خریداری کند؛ البته در زمان خرید، موقعیت آپارتمان مشخص نیست و فرد می‌تواند طی سنوات متوالی، نسبت به خرید متراژهای مختلف اقدام کند تا به سقف ۸۰ متر طی سه سال برسد.

مطلب پیشنهادی:  نکات بسیار مهم در خرید ملک مشاع

امامی درخصوص تحویل آپارتمان به متقاضیان اضافه کرد: فرد دارنده اوراق، متناسب با میزان دارایی خود می‌تواند واحد را انتخاب کند، اما اگر دارایی او کمتر بود، می‌تواند مابه‌التفاوت را به سازنده پرداخت کرده و صاحب واحد شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متقاضیانی که هیچکدام از شرایط مناسب برای تحویل آپارتمان را ندارند می توانند اوراق را به کسانی که متقاضی هستند واگذار کنند.

وی افزود: این اوراق، سرمایه‌های خرد در بازار سرمایه را جمع خواهد کرد و با توجه به اینکه برخی از خریداران به دلیل درآمدهای خود قادر به حضور در بازار مسکن نیستند، این ابزار می‌تواند به آنها کمک‌کند تا از منافع و رشدهایی که در بازار مسکن رخ می‌دهد، حتی با درآمدهای محدود و متراژ کم هم بهره‌مند شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «لاکچری نشینان چقدر باید مالیات پرداخت کنند؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…