حدود 90 درصد کارگران ساختمانی مستاجرند!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید که ۹۰ درصد کارگران ساختمانی مستاجرند، از همین رو بر لزوم فراهم کردن امکان ثبت‌نام کارگران ساختمانی در طرح‌ های مسکن تاکید کرد.
تیراژ ساخت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید در حالی که کارگران ساختمانی بیشترین قشری بودند که از بحران کرونا آسیب دیدند و اشتغال آنها دچار وقفه شد اما کمترین حمایت را به لحاظ مالی و بیمه بیکاری دریافت کردند.

هادی ساداتی اظهار کرد: در دوران کرونا به دلیل توقف ساخت و سازها و پروژه‌های عمرانی، فعالیت این کارگران با وقفه مواجه شد و تا ماه‌ها کرونا بر زندگی و معیشت و اشتغال کارگران ساختمانی تاثیر گذاشت.

وی ادامه داد: متاسفانه کارگران جزو محروم‌ترین اقشار جامعه به شمار می‌روند. آن‌ها نه تنها امنیت شغلی بلکه امنیت اجتماعی هم ندارند و تمام سختی‌ها را به جان می خرند و تنها امیدشان همان بیمه‌ای است که دارند ولی هر از گاهی به بهانه‌های مختلف و عناوینی مثل کسری منابع یا مصارف دیگر، آنها از بیمه تامین اجتماعی محروم می‌شوند.

کارگران ساختمانی

۹۰ درصد کارگران ساختمانی مستاجرند

او با بیان اینکه ۹۰ درصد کارگران ساختمانی مستاجر هستند، افزود: کارگران ساختمانی در طرح‌هایی مثل مسکن ملی یا جهش مسکن که برای مسکن و خانه دار شدن مردم پیش بینی شده نمی توانند ثبت نام کنند یا در ارتباط با قوانین مصوب و دستورالعمل‌هایی که صادر می‌شود نمی‌توانند درخواست مسکن بدهند، در حالی که بیش از ۹۰ درصد آنها مستاجرند.

مطلب پیشنهادی:  باید‌ها و نباید‌های آپارتمان‌ نشینی

ساداتی با اشاره به مساعد نبودن شرایط ساخت و ساز در کشور گفت: در حال حاضر بیشتر سرمایه‌ها و عموم ساخت و سازها متوقف است و همه منتظرند ببینند که این دولت چه تصمیمی درباره بازار مسکن خواهد گرفت. امیدواریم که اتفاقات خوبی در بحث مسکن به ویژه برای کارگران ساختمانی بیفتد.

وی درباره هدفگذاری ایجاد اشتغال میلیونی در کشور و فعال کردن بخش مسکن توسط دولت هم، گفت: معتقدم که اکنون با شرایط خاصی به لحاظ بازار کار و اشتغال روبه‌رو هستیم و آنچه که دولت از اشتغال میلیونی مدنظر دارد بیشتر در بحث اشتغال خانگی، کسب و کارهای کوچک و صنایع دستی متمرکز است.

مطالعه بیشتر: مطلب «خرید خانه در منطقه 14 اصفهان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، امکانات + نمونه آگهی

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…