کاغذ دیواری پتینه، انتخابی خاص و اقتصادی

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاغذ دیواری پتینه

کاغذ دیواری پتینه، یکی از انواع خاص پوشش‌های دیواری است که برای دکوراسیون فضای کلاسیک بسیار مناسب است و یکی از سبک‌های زیباشناسی به حساب می‌آید. طراحی این نوع کاغذ دیواری به قدری خاص و منحصر به فرد است که بعد از نصب، تغییرات بسیاری را در فضای دکوراسیون احساس خواهید کرد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به بررسی کامل کاغذ دیواری پتینه و نکات مهم انتخاب آن بپردازیم.

کاغذ دیواری پتینه

پتینه در معنای لغوی یعنی زنگار و در معماری، مدلی از رنگ آمیزی است که با بکارگیری رنگ در دیوارها و سقف و حتی در فرورفتگی‌ها و قسمت‌های کهنه دیوار، می‌توان طرح و نقش‌های مختلفی ایجاد کرد. قسمت جذاب این است که برای انجام آن دیگر نیازی به زیرسازی و آماده کردن سطح نیست و همین مورد باعث شده تا افراد بیشتری به هنر پتینه در معماری داخلی روی بیاورند.

کاغذ دیواری پتینه

کاغذ دیواری پتینه، مدل جدیدی از کاغذ دیواری است که تداعی کننده سطح قدیمی و فرسوده است و در طراحی آن مواردی مانند زنگ زدگی، رنگ پریدگی و یا حتی پوسته شدن وجود دارد تا حس و حال خاصی به کاغذ دیواری بخشیده شود.

طرح‌های کاغذ دیواری پتینه

طرح‌هایی که در آن‌ها از ابر و باد و آسمان استفاده می‌شود، طرفداران بیشتری دارد و بعد از آن، بسیاری از افراد برای کاغذ دیواری پتینه سراغ رنگ‌های طلایی و نقره‌ای می‌روند. توجه داشته باشید که در پتینه، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف با تکنیک خاصی طراحی می‌شوند و همین باعث شده تا طرح‌های بی‌نظیری را در این نوع از کاغذ دیواری شاهد باشیم. هیچ گونه محدودیتی در انتخاب طرح و رنگ وجود ندارد، اما معمولا استفاده از رنگ‌های خنثی و سفید چندان توصیه نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:  5 مبل کلاسیک شیک و خاص برای دکور منزل

جنس کاغذ دیواری پتینه

این مدل کاغذ دیواری، از مواد PVC ساخته می‌شود که یکی از مواد عالی برای تولید کاغذ دیواری و دیوارپوش به حساب می‌آید. این مواد در برابر آسیب دیدگی و ساییدگی مقاوم هستند و شما به راحتی می‌توانید هر گونه لک و کثیفی را با استفاده از یک دستمال نم‌دار، از روی آن پاک کنید.

کاغذ دیواری پتینه

قیمت کاغذ دیواری پتینه

هنگام خرید و انتخاب کاغذ دیواری پتینه با انواعی از طرح‌ها و مدل‌ها روبرو می‌شوید و نکته‌ای که وجود دارد این است که باید فضایی که در اختیار دارید و هم‌چنین بودجه‌ای که کنار گذاشتید را، مدنظر قرار دهید. قیمت این نوع کاغذ دیواری متغیر است و به عوامل زیر بستگی دارد:

  • کیفیت

از آن‌جایی که کاغذ دیواری پتینه، از مواد باکیفیت‌تری ساخته می‌شود، در مقایسه با کاغذ دیواری معمولی گران‌تر است و البته دوام بیشتری هم دارد.

  • نوع طرح

آن دسته از مدل‌هایی که طراحی پیچیده‌تری دارند، گران‌تر از مدل‌های ساده هستند.

  • اندازه

هر چه ابعاد و اندازه دیوار و فضایی که قرار است با کاغذ دیواری پتینه پر شود، بزرگ‌تر باشد، هزینه نهایی بیشتر خواهد شد.

تعداد کلمات مطلب: 458

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ٰدکوراسیون اتاق خواب پسرانه، فضایی جذاب و پرانرژی

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه، علاوه بر زیبایی، باید فضایی را فراهم کند که فرزندتان بتواند در…