راهنمای انتخاب پرده برای خانه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با در نظر گرفتن یک سری نکات هنگام خرید پرده، قطعا می‌توانید دکوراسیون شیک‌تری را به خانه بیاورید.
انتخاب پرده برای خانه

انتخاب پرده برای خانه، یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از افراد هنگام طراحی دکوراسیون پذیرایی و یا اتاق خود با آن روبرو هستند. اما نکته اینجاست که پرده نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه دارد و در انتخاب آن باید حساسیت و دقت به خرج داده شود و مواردی مانند رنگ، طرح و اندازه را مد نظر قرار دهید. اما چه پارامترهایی را هنگام خرید پرده باید در نظر بگیریم؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا تمام نکات انتخاب پرده برای خانه را به شما بگوییم.

انتخاب پرده برای خانه

پارامترهای مهم در انتخاب پرده برای خانه

انتخاب پرده برای خانه، به دکوراسیون و هم چنین فضای کلی خانه بستگی دارد و اینکه شما باید بدانید که چه بودجه‌ای را برای خرید پرده کنار گذاشته‌اید. زمانی که برای خرید پرده به بازار مراجعه می‌کنید، با طیف وسیعی از جنس‌ها و مدل‌ها روبرو می‌شوید و در صورتی که نکات مهم انتخاب پرده را بدانید، قطعا خرید بهتری خواهید داشت.

  1. جنس پرده

جنس پارچه‌ای که برای پرده انتخاب می‌کنید، باید با فضای دکوراسیون هماهنگ باشد و اگر جزء افرادی هستید که پرده‌ها را به طور مرتب می‌شویید، پارچه‌هایی را باید انتخاب کنید که کمتر چروک می‌شوند. پرده‌های حریر، ساتن و نخی بسیار پرطرفدار هستند و به خوبی با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند و نور را هم به خوبی عبور می‌دهند و می‌توانید از نور خورشید هم استفاده کنید.

اما اگر می‌خواهید فضای اتاق یا پذیرایی لوکس به نظر برسد، می‌توانید سراغ مدل‌هایی مانند لنین بروید که ضخیم‌تر هستند.

  1. اندازه پرده

پرده‌هایی که از سقف آویزان می‌شوند، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند، اما هنگام خرید باید طول و عرض پرده را هم در نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید، دکوراسیون پذیرایی رسمی‌تر باشد، ارتفاع پرده را چند سانتی متر بیشتر سفارش بدهید تا مقداری از پارچه روی زمین قرار بگیرد. لزومی ندارد که عرض پرده اندازه پنجره باشد، می‌تواند یکی دو متر بیشتر باشد، تا پرده مقداری چین خوردگی پیدا کند و ظاهر زیباتری داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  دکور اتاق نشیمن دنج و آرام‌بخش با ۶ راهکار ساده

انتخاب پرده برای خانه

  1. طرح پرده

معمولا پرده‌هایی که ساده هستند و یا طرح‌هایی مانند خطوط ساده دارند، فضا را شیک و مدرن نشان می‌دهند. اگر سقف خانه کوتاه است، مدل‌هایی را انتخاب کنید که خطوط عمودی دارند تا ارتفاع سقف بیشتر به نظر برسد. در مواردی هم که ارتفاع سقف زیاد است، توصیه می‌شود پرده، دارای خطوط افقی باشد.

  1. رنگ پرده

شاید یکی از مهم‌ترین پارامترها در انتخاب پرده خانه، رنگ آن باشد که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند با رنگ مبلمان و یا فرش‌ها هماهنگ باشد. اما شما می‌توانید از رنگ‌های مکمل و یا متضاد برای پرده استفاده کنید و به دکوراسیون خانه، هارمونی خاصی بدهید. به طور مثال، اگر مبلمان کرم دارید، می‌توانید از رنگ‌های مکمل کرم برای پرده استفاده کنید.

  1. میزان نور ورودی

یکی از مواردی که باید به آن اهمیت دهید، میزان نوری است که از پرده عبور می‌کند و وارد خانه می‌شود. شما می‌توانید پرده‌های دو تکه خریداری کنید، تا در طول روز قسمت رویی را کنار دهید تا نور طبیعی به خانه برسد و شب‌ها برای حریم خصوصی بیشتر، قسمت رویی را بکشید. برای اتاق‌ها که معمولا پنجره‌ها مشجر هستند، از پرده‌های نازک استفاده کنید تا نور طبیعی به اتاق راه پیدا کند.

با در نظر گرفتن موارد گفته شده، می‌توانید پرده مناسب با فضای خانه را خریداری کنید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد.

 

تعداد کلمات مطلب: 540

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ٰدکوراسیون اتاق خواب پسرانه، فضایی جذاب و پرانرژی

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه، علاوه بر زیبایی، باید فضایی را فراهم کند که فرزندتان بتواند در…