دکوراسیون اتاق خواب فضایی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخاب تم برای دکوراسیون برای اتاق خواب، طوری که بتوانید آسمان و کهکشان را به زمین بیاورید.

تم دکوراسیون فضایی، یکی از ایده‌های طراحی دکوراسیون اتاق است که برای بسیاری از کودکان و حتی نوجوانان جالب و هیجان انگیز است. با این دکوراسیون، می‌توانید فضا را به زمین بیاورید و از دیدن ستاره‌ها و اجسام فضایی در اتاق لذت ببرید. ما در مجله دلتا، به بررسی دکوراسیون فضایی و نکات طراحی آن خواهیم پرداخت.

دکوراسیون فضایی

دکوراسیون فضایی اتاق خواب

هر زمان که تصمیم به اجرای طرحی در دکوراسیون اتاق می‌گیرید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که اتاق، فضایی است برای استراحت و یا مطالعه، به همین خاطر وسایل و المان‌های آن باید به گونه‌ای انتخاب شوند که آرامش را در فضا ایجاد کنند.

بسیاری از کودکان و نوجوانان در سنین خاصی، علاقه بسیاری به علم ستاره شناسی، فضا و نجوم نشان می‌دهند. شما می‌توانید دکوراسیون و فضای اتاقشان را با توجه به روحیه و علائق آها، تم فضایی بدهید و از رنگ‌ها و وسایلی استفاده کنید که فضای کهکشانی ایجاد می‌کنند.

المان‌های دکوراسیون فضایی اتاق

برای طراحی دکوراسیون اتاق با تم فضایی، بهتر است ابتدا چندین عکس از فضا و کهکشان ببینید، تا اطلاعاتی از ترکیب رنگ‌ها و این که ازچه وسایلی بیشتر باید استفاده کنید، دست‌تان بیاید. برای دکوراسیون فضایی اتاق، می‌توانید موارد زیر را اجرا کنید.

  • دیوارها

برای دیوارها می‌توانید از ترکیب رنگ آبی تیره یا سرمه‌ای به همراه سفید و یا مشکی استفاده کنید که به فضای کهکشکان شبیه باشد. همچنین، کاغذ دیواری‌هایی در بازار موجود هستند که تم کهکشانی دارند که می‌توانید یک سمت دیوار را از این نوع کاغذ دیواری بزنید.

گام بعدی می‌تواند استفاده از تابلوهایی با طرح فضا و کهکشان باشد و یا حتی می‌توانید از آویزهایی به شکل ستاره هم استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۵ مدل تخت تاشو برای اتاق خواب کوچک

دکوراسیون فضایی

  • سقف

شاید یکی از مهم‌ترین قسمت‌های اتاق در اجرای دکوراسیون فضایی، سقف باشد که زمانی که روی تخت دراز می‌کشید، کاملا تداعی کننده فضا و کهکشان باشد. کم هزینه‌ترین گزینه این است که سقف را رنگ آبی کمرنگ یا تیره بزنید. اما یک سری اکسسوری‌ها مانند ستاره‌های شبرنگ در بازار موجود هستند که زمانی که اتاق تاریک می‌شود، از خودشان نور ساطع می‌کنند و همچنین می‌توانید استیکرهای ستاره‌ای را در قسمت‌های بالای دیوار نصب کنید.

  • سرویس خواب

نیازی نیست که در انتخاب تخت خواب، حتما تم فضایی رعایت شود، بلکه می‌توانید همان تخت خواب معمولی را داشته باشید و برای آن روتختی و یا بالشتک‌هایی با عکس فضا و کهکشان تهیه کنید. در واقع، این رنگبندی است که به اتاق شما تم می‌دهد و در وهله اول، همین انتخاب رنگ است که به چشم می‌آید.

  • فرش یا قالیچه

در فضای خالی کف اتاق می‌توانید از یک فرش یا قالیچه کوچک به رنگ آبی و یا ترکیب آبی و سفید و رنگ‌هایی که تداعی کننده کهکشان هستند، استفاده کنید.

تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانند بسته به سلقیه شما تغییر کنند. اما نکته مهم این است که اگر می‌خواهید دکوراسیون فضایی برای اتاق داشته باشید، ترکیب رنگ‌های آبی، سرمه‌ای، سفید و مشکی را باید در الویت قرار دهید.

تعداد کلمات مطلب: 484

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین و شیک ترین چیدمان مبلمان برای پذیرایی مستطیلی

چیدمان مبلمان برای پذیرایی مستطیلی به ابعاد و اندازه فضا، نوع و تعداد مبلمان، سبک دکوراسیو…