طرز تهیه ترشی کلم قرمز با شکر به 2 روش متفاوت

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تهیه یک ترشی کلم قرمز فوری و متفاوت، این مطلب را از دست ندهید.
طرز تهیه ترشی کلم قرمز

ترشی جزو طعم‌ دهنده‌های اصلی در سفره ما ایرانی‌ها است که در انواع مختلفی تهیه می‌شود؛ یکی از این ترشی‌های خوشمزه که در بسیاری از رستوران‌ها به عنوان دورچین در کنار غذا سرو می‌شود، ترشی کلم قرمز است؛ از خوبی‌های این ترشی این است که می‌توان در هر فصل از سال آن را آماده کرد؛ طرز تهیه ترشی کلم قرمز بسیار راحت است و در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ در این مطلب از دلتامگ با آموزش ترشی کلم قرمز همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی

برای تهیه این ترشی به مواد کمی نیاز دارید؛ این ترشی علاوه بر طعم عالی، بسیار اقتصادی است؛ مواد مورد نیاز برای ترشی کلم رستورانی شامل 500 گرم کلم قرمز، نصف قاشق نمک و سرکه به مقدار لازم است؛ میزان سرکه باید به گونه‌ای باشد که روی مواد را به طور کامل پوشش دهد.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری

ترشی کلم قرمز را می‌توان به دو روش‌ مختلف تهیه کرد؛ اگر زمان کمی برای تهیه ترشی دارید ما در ادامه راهی را به شما آمورش می‌دهیم که با استفاده از آن ترشی شما در مدت زمان یک هفته به خوبی جا افتاده و آماده خوردن می‌شود؛ نکته مهمی که باید در تهیه ترشی به آن توجه داشت، انتخاب ظرف است؛ با توجه به اینکه سرکه با مواد پلاستیکی واکنش نشان می‌دهد، بهتر است برای ترشی از ظرف‌های شیشه‌ای استفاده کنید.

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن ترشی کلم قرمز، برگ‌های کلم را از یکدیگر جدا کرده و به خوبی بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب آن خارج شود؛ سپس کلم‌ها را خشک کرده  آن‌ها را به صورت نواری برش بزنید؛ هر چقدر که برش‌های شما نازک‌تر باشد در نهایت ترشی زیباتری خواهید داشت.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

مرحله دوم طرز تهیه ترشی کلم قرمز

کلم‌های خرد شده را در یک قابلمه بریزید و به تمام قسمت‌های آن نمک بپاشید و با دست به خوبی مخلوط کنید تا نمک به خرد کلم‌ها برود؛ سپس روی مواد را یک سلفون بکشید و آن را به مدت نیم ساعت در گوشه‌ای قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  دمنوش هل، بهترین دمنوش برای آرامش اعصاب

مرحله پایانی

بعد از گذشت این مدت می‌بینید که یک بندانگشت روی کلم‌ها آب جمع شده است؛ در این مرحله لازم است که روی کلم را با سرکه بپوشانید و درب ظرف را ببندید به مدت یک هفته در جای خنک نگهداری کنید؛ بعد از یک هفته ترشی آماده است و می‌توانید آن را در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری

اگر می‌خواهید از این ترشی برای پذیرایی از مهمان‌های خود استفاده کنید و زمان کمی دارید، می‌توانید با این روش ترشی را آماده کرده و در همان روز استفاده کنید.

مرحله اول

بعد از شستن و خرد کردن کلم‌ها، در یک قابلمه مناسب مقداری سرکه و آب بریزید و شکر و نمک را به آن اضافه کنید؛ سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا شکر و نمک به خوبی در آب حل شوند و آب به جوش آید.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه ترشی کل قرمز فوری، وقتی که آب به جوش آمد، کلم‌ها را درون آن ریخته و اجازه دهید تا ده دقیقه بجوشد؛ بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مواد خنک شود؛ در صورتی که می‌خواهید ترشی بیشتر نرم شود مدت زمان بیشتری آن را در آبجوش نگهدارید.

مرحله پایانی طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری

بعد از خنک شدن ترشی، آن را در یک ظرف شیشه‌ای درب‌دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید؛ اکنون ترشی شما آماده است و می‌توانید در کنار غذا نوش‌جان کنید. اگر به طرز تهیه ترشی‌های مختلف علاقه دارید، طرز تهیه ترشی بامیه را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 599

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

آموزش کم هزینه‌ترین شربت کافی‌شاپی برای دورهمی‌های بهاری

شربت خیار و سکنجبین ساده به عنوان یکی از نوشیدنی‌های سنتی و معرف ایرانی مورد توجه بسیاری ا…