پذیرایی شیک می‌خوای؟ این ۳ تا کارو نکن!

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون پذیرایی اهمیت بسیاری دارد و کوچکترین اشتباه می‌تواند آن را به شدت زشت و نازیبا کند. در این مطلب به ممنوعه‌های دکوراسیون پذیرایی می‌پردازیم.
دکوراسیون پذیرایی شیک

اتاق پذیرایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه ایرانی است و زیبایی آن اهمیت بسیاری دارد. برای دکوراسیون اتاق پذیرایی شیک باید یک سری اصول را رعایت کنیم. در این میان انجام برخی از کارها باعث می‌شود که فضای پذیرایی شما آنطور که باید زیبا به نظر نرسد. اگر به این موضوع علاقه‌مند شده‌اید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ممنوعه‌های دکوراسیون پذیرایی شیک

دیزاین و دکوراسیون اتاق پذیرایی اهمیت بسیاری دارد و باید در انجام آن بیشترین وسواس را به خرج دهیم. اتاق پذیرایی محلی برای پذیرایی از میهمانان است و از این جهت اهمیت بسیاری دارد. هر گونه اشتباه کوچک در دکوراسیون این فضا، می‌تواند به زیبایی آن آسیب جدی برساند. بنابراین اگر پذیرایی شیک می‌خواهید، این کارها را انجام ندهید!

دکوراسیون پذیرایی شیک

عدم پیروی از یک سبک دکوراسیون

مهم‌ترین رکن دکوراسیون پذیرایی این است که تمام اجزا با یکدیگر هماهنگ باشند و از یک سبک دکوراسیون داخلی تبعیت کنند. بنابراین اگر یکی از اجزا با دیگران ساز مخالف بزند، فضای پذیرایی شما بی‌هویت و نازیبا به نظر می‌رسد.

برای مثال اگر سبک دکوراسیون پذیرایی شما مدرن است، نباید تزئینات ناهماهنگ با این سبک به فضای پذیرایی خود اضافه کنید. همچنین اگر به سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک تمایل دارید، باید تا حد امکان از تزئینات و لوازم دکوری سبک مدرن اجتناب کنید.

دکوراسیون پذیرایی شیک

چیدمان نادرست مبلمان یعنی خداحافظی با پذیرایی شیک

همان اندازه که مبلمان را باید متناسب با فضای پذیرایی خود انتخاب کنید، چیدمان مبلمان نیز اهمیت بسیاری دارد. چیدمان مبلمان و کاناپه راحتی به روش‌های متنوعی انجام می‌شود که شما با توجه به فضای خانه و سبک دکوراسیون خود باید بهترین مدل را انتخاب کنید. اما به طور کلی رعایت موارد زیر، به شما کمک می‌کند که پذیرایی شیک و زیبایی داشته باشید:

  • تا حد امکان مبلمان را به دیوار نچسبانید.
  • برای گوشه‌ها از مبلمان ال شکل استفاده کنید.
  • چیدمان U برای پذیرایی مربع ایده خوبی است و فضای دنجی در پذیرایی ایجاد می‌کند.
  • چیدمان موازی برای پذیرایی مستطیل ایده خوبی است.
  • در پذیرایی کلاسیک، مبلمان باید به صورت متقارن چیده شود.
  • از پاف نشیمن استفاده کنید.
  • میز جلومبلی را با فاصله مناسب از مبلمان قرار دهید.
مطلب پیشنهادی:  اتاق خواب خود را بزرگ کنید

دکوراسیون پذیرایی شیک

شلوغ کردن بیش از حد فضا

استفاده از مبلمان نامتناسب با ابعاد فضا و افزودن جزئیات تزیینی بیش از حد، باعث می‌شود که فضای پذیرایی شما شلوغ و بی‌هویت به نظر برسد. بنابراین تا حد امکان سعی کنید فضا را خلوت و مرتب نگه دارید.

قرار دادن اشیاء دکوری جاگیر در پذیرایی، روی زیبایی آن تاثیر ناخوشایندی می‌گذارد. سعی کنید در تمام فضاها تعادل را رعایت کنید و دکوراسیون منزل با هدف ایجاد فضایی دنج و دعوتگرا انجام شود؛ نه فضایی که افراد در آن دچار سرگیجه و کلافگی می‌شوند. فضای بیش از حد شلوغ، تردد افراد را با مشکل روبرو می‌کند و روی روحیه افراد تاثیر ناخوشایندی دارد.

دکوراسیون پذیرایی شیک

سخن پایانی

برای داشتن یک پذیرایی شیک و زیبا باید یک سری اصول اولیه را رعایت کنیم. پیروی از یک سبک دکوراسیون داخلی و ایجاد هماهنگی میان تمام اجزا در اینجا بیشترین اهمیت را دارد. در کنار آن باید سعی کنیم که فضا بیش از حد شلوغ و نامنظم به نظر نرسد. با استفاده از متریال و رنگ مناسب می‌توانیم فضایی زیبا در دل خانه خود ایجاد کنیم که همه از بودن در آن لذت می‌برند.

تعداد کلمات مطلب: 534

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده ناب تزئین اتاق با ریسه نوری

تزئین اتاق یکی از قسمت‌های مهم طراحی دکوراسیون است و فضای کلی اتاق باید به گونه‌ای باشد که…