۹ ترفند ساده و ارزان برای استفاده از فضای زیر پله + ویدئو

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ایده‌های زیادی برای استفاده از فضای زیر پله وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به ساخت کمد و قفسه کتاب اشاره کنیم.

استفاده بهینه از فضا در دکوراسیون خانه‌های امروزی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. در این مطلب از دلتامگ با ایده‌های جذاب و کاربردی برای استفاده از فضای زیر پله آشنا می‌شوید.

استفاده از فضای زیر پله با چند راهکار ساده

ایده‌های جالبی برای استفاده از فضای زیر راه پله در خانه وجود دارد. بسته به نوع پله می‌توانید با قرار دادن قفسه‌ها و درهای مختلف، از آن برای کاربری دلخواهتان استفاده کنید. اما فضای زیر پله برای چه عملکردهایی قابل استفاده است؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش، تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ساخت قفسه کتاب در فضای زیر پله

وجود قفسه کتاب یا کتابخانه در هر خانه‌ای لازم است و تاثیر زیادی روی زیبایی خانه دارد. اما همه جا امکان قرار دادن کتابخانه و قفسه کتاب نیست. یکی از بهترین راهکارهای استفاده از فضای زیر پله، تعبیه قفسه‌های کتاب است. در کنار آن می‌توانید یک مبل تک‌نفره و میز عسلی قرار دهید تا کنج دنجی برای مطالعه ایجاد شود.

ساخت قفسه کتاب زیر پله

ساخت کمد لباس زیر پله

یکی از راهکارهای استفاده بهینه از فضای زیر پله، ساختن کمد یا اتاق لباس است. هر چقدر هم در اتاق‌های خواب کمد دیواری داشته باشیم، باز هم به فضایی برای نگهداری لباس‌ها نیاز داریم. برای همین ساختن کمد لباس زیر پله یکی از پرطرفدارترین اقدامات دکوراسیون داخلی خانه‌های دوبلکس است.

با تعبیه یراق برای درهای ریلی، بازشو و کشوها، به راحتی می‌توانیم کمد لباسی کامل و جادار زیر پله‌ها بسازیم.

ساخت جا کفشی زیر پله

کمد دیواری جای زیادی برای نگهداری کفش‌ها ندارد. به ویژه اگر تعداد اعضای خانواده زیاد باشد و همه اهل خرید. طراحی جاکفشی یکی از ایده‌های جالب برای استفاده از فضای زیر پله در خانه‌های دوبلکس است. جاکفشی هم به صورت قفسه پوشیده و هم به صورت کشویی یا قفسه باز قابل اجرا است. بسته به نیاز و سلیقه خودتان می‌توانید انواع مدل جاکفشی را زیر پله ایجاد کنید.

طراحی آشپزخانه زیر پله

اگر آشپزخانه شما در کنار راه پله قرار گرفته است، از فضای زیر پله می‌توانید برای نگهداری تجهیزات آشپزخانه استفاده کنید. برای مثال می‌توانید فضایی برای قرار دادن فر برقی، ماکروویو، ظرف و ظروف آشپزخانه و … زیر پله‌ها ایجاد کنید.

طراحی آشپزخانه زیر پله

استفاده از فضای زیر پله به عنوان اتاق کار

کار کردن از منزل از بعد از دوران کرونا تا کنون رواج زیادی پیدا کرده است. اما ممکن است با مشکل فضا برای کار کردن مواجه باشیم. اگر خانه شما دوبلکس است و فضای زیر پله خالی مانده است، می‌توانید با تعبیه میز کار و قفسه‌هایی در آن، کنجی دنج برای کار روزانه خودتان ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی:  فرش و مبل ست جدید و رنگ جدید فرش

طراحی اتاق بازی کودکان زیر پله

اگر فرزند کوچکی دارید، می‌توانید از فضای زیر پله‌‌ها به عنوان فضای بازی کودک استفاده کنید. می‌توانید درب کوچکی هم‌قد کودک خود بسازید و در داخل این فضا انواع اسباب بازی برای کودک دلبندتان قرار دهید.

ساخت اتاقک حیوانات خانگی زیر پله

نگهداری از حیوانات خانگی دردسرهای خودش را دارد. سگ‌ها و گربه‌ها به محلی برای استراحت نیاز دارند. ساخت اتاقی کوچک برای حیوان خانگی، یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از فضای زیر پله است. طرح‌ها و مدل‌های زیادی برای ساخت اتاقک حیوانات خانگی وجود دارد که شما بسته به نیاز و سلیقه خودتان می‌توانید انواع آن را انتخاب کنید.

ساخت اتاقک حیوانات خانگی زیر پله

ایجاد یک نشیمن کوچک زیر پله

داشتن یک گوشه دنج، حتی در خانه‌های بزرگ هم نعمت است. می‌توانید زیر پله‌ها با قرار دادن مبل راحتی و میز قهوه‌خوری، نشیمنی دنج برای ساعات فراغت خودتان ایجاد کنید. حتی می‌توانید با کشیدن پرده، از این فضا برای چرت نیم‌روز استفاده کنید.

ساخت انباری زیر پله

وسایل اضافی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و اغلب سرنوشت آن‌ها پوسیدن و خراب شدن در اعماق کمد و کابینت است. ساخت انباری، یکی از اقدامات خوب برای استفاده از فضای زیر پله است. با قفسه‌بندی و تعبیه یراق‌آلات برای در کمد ریلی یا لولایی، می‌توانید فضایی برای قرار دادن وسایل اضافی خانه ایجاد کنید.

سخن پایانی

خانه‌های امروزی هر قدر هم که بزرگ باشند، پاسخگوی تمام نیازهای ما نیستند. برای همین ناچاریم از وجب به وجب فضا استفاده کنیم و عملکردهای متنوعی برای این فضاها تعریف کنیم.

فضای زیر راه پله امکان قرار دادن قفسه و رگال لباس را برای ما فراهم می‌کند. همچنین می‌توانیم از آن برای نشیمن و کار استفاده کنیم.

در این مطلب راهکارهایی برای استفاده از فضای زیر پله ارائه شد؛ اما شما می‌توانید با ایده‌های خلاقانه، از آن برای کاربری‌های متنوعی استفاده کنید. همچنین برای آگاهی از قیمت ساخت قفسه و کمد زیر راه پله می‌توانید با افراد متخصص در زمینه دکوراسیون داخلی مشورت داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 749

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزئین خانه با گل‌ های آپارتمانی ، طبیعت را به خانه بیاورید

گل‌های آپارتمانی نه تنها به خانه شما طراوت و زیبایی می‌بخشند، بلکه فواید بسیاری برای سلامت…