بهترین روش‌ها برای داشتن اتاق لباس شیک و لاکچری

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به نظر شما داشتن فضایی در خانه که مخصوص پرو لباس باشد و در آن امکان راه‌رفتن بین لباس‌هایتان را داشته باشید تا انتخاب برایتان آسان‌تر باشد، جالب است؟
اتاق لباس

یکی از فضاهایی که در طراحی و دکوراسیون خانه‌های مدرن و لاکچری در نظر گرفته می‌شود، اتاق لباس یا کلوزت روم است. نام انگلیسی آن walk in closet است و به اتاق بزرگی که دارای کمدهای بزرگ و جادار باشد گفته می‌شود. همراه دلتامگ با این بخش از خانه بیشتر آشنا شوید.

اتاق لباس چیست؟

عبارت اتاق لباس یا “کلوزت روم” (Closet Room) به اتاقی اشاره دارد که به‌عنوان یک فضای ذخیره‌سازی و نگهداری برای لباس‌ها، اکسسوری‌ها و وسایل شخصی استفاده می‌شود. واک این کلوزت، یعنی راه‌رفتن در کمد که اصطلاحی است برای اینکه نشان دهد کمد آن‌قدر بزرگ است که امکان راه‌رفتن در آن وجود دارد؛ ولی در واقع یعنی همان اتاق لباس و هر چیزی که مربوط به آن است.

نظم در خانه

کلوزت روم‌ها برای نظم‌دهی به لباس‌ها، کفش‌ها و اشیا شخصی، حداکثر استفاده از فضا و ایجاد ظاهری آراسته و منظم در منزل استفاده می‌شوند. این اتاق‌ها به‌صورت سفارشی طراحی می‌شوند و می‌توانند دارای قفسه‌ها، آویزهای لباس، دراورها، جاهای ذخیره‌سازی کفش، آینه و مکانی برای آرایش و میکاپ باشند.

کلوزت روم به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی لباس‌ها را انتخاب کنید و به همراه آن سبک و ظاهری مطلوب برای خود ایجاد کنید. همچنین، کلوزت روم می‌تواند به‌عنوان یک فضا برای حفظ نظم در منزل عمل کند.

چگونه یک اتاق لباس شیک و لاکچری داشته باشیم؟

برای داشتن یک اتاق لباس شیک و لاکچری با ظاهری آراسته، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید.

کیف و کفش

نورپردازی

نورپردازی مناسب می‌تواند جلوه‌ای زیبا به کلوزت روم شما ببخشد. از چراغ‌هایی با نور ملایم استفاده کنید تا فضای آرامش‌بخشی را ایجاد کنید. همچنین، استفاده از روشنایی مناسب در نقاط کلیدی مانند آینه‌ها و قفسه‌ها می‌تواند روشنایی کافی را برای انتخاب لباس فراهم کند.

مطلب پیشنهادی:  ۲ اثر منحصر به فرد معماری مدرن در ایران!

دسته‌بندی و ساماندهی

بهتر است لباس‌ها و وسایل شما به‌صورت دسته‌بندی و ساماندهی شده باشند. از قفسه‌ها، کشوها، آویزها و جعبه‌های ذخیره‌سازی استفاده کنید تا پوشاک و وسایل شخصیتان در جای مناسبی قرار بگیرند.

نمایش لباس‌ها

برخی از لباس‌های شیک و باارزش می‌توانند به‌عنوان عناصر دکوراتیو در اتاق لباس شما نمایش داده شوند. از قفسه‌ها و آویزها برای نمایش این لباس‌ها استفاده کنید تا حس زیبایی، شیکی و لاکچری بودن را به فضا ببخشید.

نمایش لباس ها

طراحی و دکوراسیون

انتخاب یک طرح و دکوراسیون متناسب باسلیقه شما می‌تواند کلوزت روم را شیک و زیبا کند. استفاده از رنگ‌های متناسب، مبلمان و دکوراسیون مناسب می‌تواند فضایی آرام را به وجود آورد.

رنگ‌بندی هماهنگ

در انتخاب مبلمان، زمینه و دکوراسیون اتاق لباس، از رنگ‌بندی هماهنگ استفاده کنید.

آینه‌ها

آینه‌ها مهم‌ترین عنصر برای پرو لباس هستند. قراردادن آینه‌های بزرگ در کلوزت روم می‌تواند نه‌تنها نقش زیبایی بلکه بسیار کاربردی نیز باشد.

آینه در کلوزت روم

پیشنهاد مطالعه: 6 شیوه جالب برای دکوراسیون تراس خانه

تعداد کلمات مطلب: 436

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جدیدترین کاغذ دیواری برای پذیرایی؛ چه چیزی ترند و مد روز است؟

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی، یکی از مهم‌ترین تصمیمات در دکوراسیون داخلی است. با …