فصل پاییز بهترین زمان سفر به جاهای دیدنی جویبار

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چقدر با شهر جویبار در استان مازندران آشنایی دارید؟ آیا جاهای دیدنی جویبار را می‌شناسید؟ تابه‌حال به جویبار سفر کرده‌اید؟ دلتان می‌خواهد فصل زیبای پاییز را در زیباترین مناطق ایران ببینید؟ از این مقاله غافل نشوید.
جاهای دیدنی جویبار

جاهای دیدنی جویبار از ساحل چپکرود تا تالاب لاریم گسترده است و گردشگران علاقه بسیاری به جاذبه‌های این شهر دارند. در فصل پاییز این شهر همچون سایر شهرهای شمال کشور که زیبایی طبیعت بی‌نظیر آن‌ها چندبرابر می‌شود، بسیار دیدنی و تماشایی‌تر خواهد شد. دلتامگ در این مقاله به معرفی این شهر زیبای شمالی پرداخته است، با ما همراه باشید.

جویبار

در استان مازندران شهری وجود دارد که تا چند سال پیش بخشی از شهرستان قائمشهر به شمار می‌آمد؛ اما حالا یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور است که در لیست جاهای دیدنی مازندران قرار دارد. فاصله این شهر از شهرستان ساری که مرکز استان مازندران است، تنها بیست و سه کیلومتر است. در این مقاله قصد داریم چند مورد از جاذبه‌های شهر جویبار را به شما معرفی کنیم.

ساحل چپکرود از جاهای دیدنی جویبار

کشور ما ایران دارای سواحل بسیار طولانی با دریای خزر است؛ اما طولانی‌ترین ساحل دریای خزر در شهر جویبار واقع شده است. ساحل چپکرود نه‌تنها طولانی ترین ساحل شمال کشور در کرانه دریای خزر است؛ بلکه یکی از سالم‌ترین و پاک‌ترین سواحل ایران نیز هست.

در این ساحل زیبا امکانات رفاهی گسترده‌ای برای گردشگران در نظر گرفته شده است. همچنین علاوه بر استفاده از رستوران، آلاچیق‌های تابستانی و پارک ساحلی می‌توانید از وسایل بازی و ورزشی ساحل چپکرود نیز استفاده کنید یا به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در این ساحل مشغول شوید.

ساحل چپکرود

تالاب لاریم از جاهای دیدنی جویبار

در استان مازندران در فاصله دو کیلومتری از دریای خزر، درست در شمال شهرستان لاریم تالابی زیبا و استثنایی قرار گرفته که به تالاب لاریم شهرت دارد. ارتفاع این تالاب از سطح آب‌های آزاد تنها بیست و یک متر است. تالاب لاریم را با نام تالاب آبندان نیز می‌شناسند.

در این تالاب می‌توانید علاوه بر پرندگان مهاجر زیبا و منحصربه‌فرد شاهد پوشش گیاهی خاص تالاب‌های مهم ایران مانند آلاله آبی، علف هفت‌بند، نی، بارهنگ آبی، گوشاب، عدسک آبی، آزولا، سازیل، شال تسبیح، لاله مردابی، نیلوفر آبی، قمیش، لویی، اسپرغان، علف حصیر، هزارنی، تیرکمان آبی، زنبق مردابی، علف شاخی و اویار سلام باشید.

خشت پل از جاهای دیدنی جویبار

در تمامی شهرهای شمال کشور علاوه بر جاذبه‌های طبیعی زیبا و دیدنی، جاذبه‌های تاریخی بسیاری نیز وجود دارد که جذابیت این شهرها را بیشتر می‌کنند. یکی از جاذبه‌های تاریخی زیبا و دیدنی شهر جویبار خشت پل است. فاصله خشت پل از شهر جویبار تنها پنج کیلومتر بوده و در شمال شرق این شهر واقع شده است.

مطلب پیشنهادی:  مسجد ایاصوفیه را در کرمانشاه ببینید!

خشت پل در واقع پلی آجری است که طول آن پنجاه و هشت متر و عرض آن حدود ده متر است و بر فراز رودخانه سیاهرود واقع شده است. ارتفاع این پل در بلندترین نقطه یعنی در مرکز خود به 5 متر می‌رسد. یکی از نکات جالب معماری سنتی درباره این پل موج‌شکن‌های مثلثی شکل آن در پایه‌های پل و در جهت مخالف جریان آب است.

نزدیک‌ ترین جنگل به جویبار

نزدیک ترین جنگل به این شهر، جنگل تلار قائمشهر با مساحتی حدود صد و چهل و هفت هکتار است که نه‌تنها یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های قائمشهر محسوب می‌شود؛ بلکه یکی از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین جاهای دیدنی قائمشهر است که هرساله میزبان گردشگران بسیاری به‌خصوص در فصل پاییز می‌شود.

خشت پل جویبار

فاصله جویبار تا دریا

ساحل چپکرود از جویبار تنها هفده کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید بیست دقیقه رانندگی کنید. کمترین زمان برای رسیدن به ساحل دریا از مرکز این شهر حدود پانزده دقیقه رانندگی دارد. درهرحال جویبار یکی از شهرهای ساحلی و زیبای ایران است و از هر طرف آن می‌توانید به دریا برسید. سواحل دریای زیبا و شگفت‌انگیز دریای خزر از دیگر جاهای دیدنی جویبار محسوب می‌شوند.

سخن آخر

پل ازان، تکیه کرد کلا، کلاگر محله و سیاهرود از دیگر جاهای دیدنی جویبار هستند که در سفر به این شهر باید از آن‌ها نیز دیدن کنید. جویبار به مهد و پایتخت کشتی ایران شهرت دارد و از این سرزمین پهلوانان و دلاورمردان بسیاری در عرصه جهانی کشتی درخشیده‌اند. در ورودی شهر نیز می‌توانید مجسمه و تندیس‌های از ورزش زیبای کشتی را مشاهده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 651

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

تالاب میانکاله، تماشای پرندگان مهاجر

تالاب میانکاله، یکی از شگفتی‌های شمال ایران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده و مامنی امن بر…