ایده‌های جذاب برای کانترتاپ آشپزخانه شیک

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی کانترتاپ آشپزخانه شیک و زیبا، تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی منزل شما دارد.
کانترتاپ آشپزخانه جذاب

طراحی و متریال کانترتاپ آشپزخانه، تاثیر خیلی زیادی روی زیبایی آشپزخانه شما دارد. نه تنها متریال انتخابی باید با سبک دکوراسیون شما هماهنگ باشد، بلکه باید با سبک زندگی شما هم هم‌خوانی داشته باشد. در این مقاله از مجله دلتا، ایده‌های جذابی برای طراحی کانترتاپ ارائه شده که حتماً می‌تواند برای شما مفید باشد.

۱۰ ایده جذاب برای کانترتاپ آشپزخانه

در ابتدا شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که کانترتاپ چیست؟ کانترتاپ دقیقا همان صفحه رویی کابینت است که اقدامات مختلف مربوط به آشپزی و آماده‌سازی غذا روی آن انجام می‌شود. بنابراین دوام آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از دیگر ویژگی‌هایی که کانترتاپ باید داشته باشد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • به سادگی تمیز شود؛
  • لک و جرم به خودش نگیرد؛
  • با سبک دکوراسیون داخلی هماهنگی داشته باشد؛
  • در برابر رطوبت، دما و سایش مقاوم باشد؛
  • ضد خش باشد؛

اما بحث زیبایی هم موضوع مهمی در طراحی داخلی است. وقتی برای تک‌تک اجزای دکوراسیون خانه فکر کرده باشیم، تازه آن را به محلی برای زندگی تبدیل کرده‌ایم. در ادامه ۱۰ ایده جذاب برای طراحی کانترتاپ آشپزخانه ارائه شده است.

استفاده از متریال بتن

استفاده از بتن، این روزها در دکوراسیون داخلی تبدیل به ترند شده است. بلوک‌های بتنی برای کانترتاپ به صورت سفارشی طراحی و ساخته می‌شوند. این متریال، زیبایی مدرن و جذابی به دکوراسیون داخلی می‌بخشد.

تلفیق با سینک آشپزخانه

انتخاب متریال یکسان برای سینک و کانترتاپ، جزو ترندهای طراحی داخلی است. این سبک دیزاین، حالتی نرم و زیبا به دکوراسیون آشپزخانه می‌بخشد. فضای یکپارچه و مدرنی که با این روش به وجود می‌آید، بسیار زیبا و چشم‌نواز است.

استفاده از لبه‌های تیز

استفاده از لبه‌های تیز، حس دوام و استحکام را به بیننده منتقل می‌کند. به صورت کلی، لبه‌های تیز، حالت رسمی‌تر و تمیزتری دارند. در حالی که لبه‌های گرد و منحنی ظاهری خودمانی‌تر و غیر‌رسمی‌تر به فضا می‌بخشند.

استفاده از متریال مات

سنگ‌های براق و جلایافته ظاهری خوشایند دارند. اما سطوح مات تبدیل به یک ترند در دکوراسیون داخلی شده‌اند. از مزایای سطوح مات می‌توانیم به این اشاره کنیم که جای انگشت روی آن‌ها نمی‌ماند. از طرفی ممکن است تمیز کردن آن‌ها مشکل‌تر باشد.

کانترتاپ بلوک قصابی

این مدل کانترتاپ آشپزخانه، بهترین انتخاب برای آشپزی است؛ زیبایی چشم‌نوازی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که مواد اولیه آشپزی را به راحتی در دسترس داشته باشید. این نوع کانتر برای آشپزخانه خانه‌های روستایی مدرن بسیار پیشنهاد می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  بهترین روش‌ها برای داشتن اتاق لباس شیک و لاکچری

کانترتاپ آشپزخانه مدل بلوک قصابی

استفاده از متریال فلزی مات و براق

استفاده از متریال فلزی مات و براق، حالتی مدرن و زیبا به دکوراسیون داخلی می‌بخشد. فلز متریالی شیک و بادوام است و برای دیزاین آشپزخانه‌های لوکس با طراحی مدرن کاربرد دارد. فلز به راحتی تمیز می‌شود و قابلیت ترکیب با انواع متریال مثل چوب و سنگ را دارد.

ایجاد تنوع با خطوط عمودی

کانتر آشپزخانه المانی افقی در دکوراسیون محسوب می‌شود. برای نجات فضا از یکنواختی، می‌توانیم با استفاده از خطوط عمودی تنوع ایجاد کنیم. برای مثال می‌توانیم در قسمت‌هایی از کانترتاپ، صفحه پشتی (بک اسپلش) با همان متریال کانتر آشپزخانه در نظر بگیریم. با این کار می‌توانیم فضاهای کار آشپزخانه را از فضای غذاخوری و سرو جدا کنیم.

ایجاد نور مخفی زیر کانترتاپ

با قرار دادن نوارهای ال‌ای‌دی زیر صفحه کانتر، می‌توانیم حالتی لوکس و زیبا به آن ببخشیم. این ایده برای آشپزخانه‌هایی که فضای جدا برای بار نوشیدنی دارند، بسیار جذاب و جالب است.

کانترتاپ آشپزخانه با نور مخفی

استفاده از متریال مس

متریال‌های کمی را می‌توانیم از نظر گرما و زیبایی کلاسیک با مس مقایسه کنیم. علاوه بر این، مس به صورت طبیعی خاصیت آنتی-باکتریال دارد که باعث می‌شود به متریالی ایده‌آل برای کانترتاپ آشپزخانه تبدیل شود. مس متریال ارزانی نیست و از این نظر شاید گزینه خوبی برای آپارتمان‌های معمولی نباشد.

استفاده از متریال دوست‌دار محیط زیست

متریال‌های دوست‌دار محیط زیست یا به اصطلاح اکوفرندلی eco-friendly)) این روزها مورد توجه بسیاری از طراحان قرار گرفته است. برای مثال می‌توانیم به متریال‌های زیر اشاره کنیم:

  • رزین غیرنفتی
  • کاغذ بازیافتی فشرده
  • سطوح شیشه‌ای بازیافتی (GEOS)

سخن پایانی

آشپزخانه قلب هر خانه است. به همین دلیل دیزاین و دکوراسیون آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله با ایده‌هایی برای طراحی کانترتاپ آشپزخانه آشنا شدید. هدف ما در اینجا ارائه نکات و ایده‌های جذاب برای ایجاد فضای دلخواه شما است. با ساده‌ترین اقدامات و کم‌ترین هزینه می‌توانید تغییرات زیادی را در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 705

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزئین خانه با گل‌ های آپارتمانی ، طبیعت را به خانه بیاورید

گل‌های آپارتمانی نه تنها به خانه شما طراوت و زیبایی می‌بخشند، بلکه فواید بسیاری برای سلامت…