4 مورد از جذاب‌ترین جاهای دیدنی گرگان در پاییز

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلتان می‌خواهد یک سفر دلچسب به شمال کشور داشته باشید؟ مرکز استان گلستان را می‌شناسید؟ از جاذبه‌های تاریخی گرگان اطلاعی دارید؟ جاهای دیدنی گرگان را می‌شناسید؟ اگر قصد سفری پاییزی به این شهر زیبا را دارید، از این مطلب غافل نشوید.
جاهای دیدنی گرگان

استان گلستان مملو از جاهای دیدنی و جاذبه‌های تاریخی و توریستی است. یکی از زیباترین شهرهای این استان که به‌عنوان مرکز گلستان نیز شناخته می‌شود، شهر گرگان است. جاهای دیدنی گرگان نیز از خاص‌ترین جاهای دیدنی استان گلستان در پاییز محسوب می‌شوند. دلتامگ در این مطلب سفری به جاذبه‌های توریستی گرگان دارد، همراه ما باشید.

گرگان کجاست؟

در شمال شرقی ایران یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌ها و قدیمی‌ترین شهرهای کشور واقع شده که نام باستانی‌اش استرآباد بوده است. استرآباد یا استارباد نام شهری است که از سال 1316 به بعد با نام گرگان شهرت یافته است. گرگان امروزه مرکز استان گلستان است. گرگان را به عربی جرجان می‌گفته‌اند و شهری مهم در نزدیکی گنبدکاووس بوده است. از مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های تاریخی شهر گرگان، دیوار گرگان است. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی گرگان می‌پردازیم.

کاخ موزه گرگان از جاهای دیدنی گرگان در شب

یکی از جاذبه‌های زیبا و تاریخی شهر گرگان، کاخ موزه آن است که یکی از اقامتگاه‌ها و دوازده کاخ ساخته شده در دوران سلطنت پهلوی‌هاست. رضاشاه دستور ساخت این عمارت را در سال 1317 صادر کرده است. این موزه به‌عنوان اولین موزه منطقه شمال، بیست و چهارمین موزه کشور و چهارمین موزه تخصصی کشور شناخته می‌شود و نام آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. کاخ موزه گرگان

پارک جنگلی ناهارخوران

از جمله مهم‌ترین جنگل‌های هیرکانی کشور، جنگل ناهارخوران در گرگان با چهل میلیون سال قدمت است. گشت‌وگذار و پیاده‌روی لابه‌لای درختان سرسبز و بلندقامت این جنگل تجربه‌ای است که هیچ گردشگری نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کند. با ایجاد امکاناتی مانند شهربازی، رستوران و کافه در اطراف جنگل ناهارخوران به جاذبه‌های گردشگری آن افزوده شده و امروزه یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی گرگان محسوب می‌شود.

مسجد گلشن گرگان از جاهای دیدنی گرگان

مسجد گلشن نام مسجدی تاریخی با فضایی بسیار روحانی و باصفا یادگاری از دوران صفویه است. این مسجد که در بافت تاریخی و در محله سرچشمه گرگان واقع شده است، در دوران قاجار دوباره مورد بازسازی قرار گرفته است. باوجوداینکه مسجد گلشن در سال 1355 به‌عنوان یک اثر تاریخی مهم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود، در سال‌های اخیر تخریب و مسجد جدیدی به‌جای آن البته با رعایت اسلوب مشابه مسجد قدیمی ساخته شد. با تمام این شرایط مسجد گلشن هنوز هم زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را برای گردشگران دارد.

مطلب پیشنهادی:  روستایی عجیب در البرز که جزو نقشه ایران نیست!

جاهای دیدنی گرگان هزارپیچ

یک تپه با چشم‌اندازی زیبا و استثنایی که کاملا مشرف به شهر گرگان است، چند سالی است بسیار مورد توجه گردشگران و توریست‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند، قرار گرفته است. این تپه را که قبلا با نام منطقه تفرجگاهی و تاریخی سوگله یا سرو گله می‌شناختند، امروزه با نام هزارپیچ می‌شناسند. تپه هزارپیچ که به نام بام گرگان نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین چشم‌اندازهای این شهر را در اختیار شما قرار می‌دهد. پارک جنگلی ناهارخوران گرگان

سخن آخر

گرگان شهری تاریخی با قدمتی بسیار طولانی است. این شهر نه‌تنها جاذبه‌های طبیعی که جاذبه‌های تاریخی زیادی نیز دارد. کاخ آقا محمد خان قاجار، سرای باقری‌ها، خانه شیرنگی، مدرسه عمادیه، خانه امیر لطیفی، کاروان‌سرای قزلق و مسجد جامع گرگان از جمله جاهای دیدنی گرگان و جاذبه‌های تاریخی این شهر هستند. گرگان در فصل پاییز یکی از زیباترین چهره‌های خود را به نمایش می‌گذارد و طبیعت زیبای آن هر گردشگری را مجذوب و مسحور می‌کند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، تعطیلات پاییزی و مهر را از دست ندهید.

تعداد کلمات مطلب: 550

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    3 مهر 1402 در 5:27 ب.ظ

    با عرض سلام شما که اینقدر رحمت کشیدید چرا جاهای دیگر گرگان از قبیل روستای زیارت و شاهکوه و ابشار زیارت و ابگرمش و ابشار باران کوه و جاهای دیگد گرگان

    پاسخ

    • زینب پروانه

      6 مهر 1402 در 12:03 ب.ظ

      چشم معرفی می‌کنیم، حجم مطلبی که نوشته میشه محدوده و در دفعات متعدد دوباره آپدیت شده و جاهای دیگر نیز معرفی خواهد شد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

جاهای دیدنی تخت سلیمان ایران

جاهای دیدنی تخت سلیمان یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مجموعه‌های تاریخی ایران است که در استان…